Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Banu ZORLUTUNA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu ZORLUTUNA |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; belli bir konuda bilgiye ulaşıp derleyerek anlatım amacına uygun bir sunum hazırlama ve geliştirdikleri projeleri topluluk önünde sunma becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkili sunum yapma esasları.,Görsel iletişim nedir?,Sunum metodlarının incelenmesi.,Sunum esnasında beden dili kullanımı.,Etkili konuşma sanatı.,Özgemiş örneklerinin incelenmesi ve özgeçmiş yazma.,Portfolyo nedir?Portfolyo tasarım esasları.,Portfolyo tasarımı,Kişisel sunum açısından dijital portfolyonun incelenmesi.,Dijital portfolyoda video kullanımı.,Dijital portfolyoda çoklu ortam özellikleri.,Öğrenci sunumları I,Öğrenci sunumları II,Öğrenci sunumları III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili sunum yapmayı açıklar | 10, 9 | E, H |
Etkili sunum teknikleri konusunda kavram, yöntem ve anlayışlara ilişkin sosyal psikolojik açıdan bir iç görü kazanır. | 10, 9 | E, H |
Grafiksel öğeleri etkin şekilde kullanır. | 10, 9 | E, H |
Etkili sunumun iş yaşamındaki önemini ve etkisini ifade eder. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkili sunum yapma esasları. | Ders notlarının okunması |
2 | Görsel iletişim nedir? | Ders notlarının okunması |
3 | Sunum metodlarının incelenmesi. | Ders notlarının okunması |
4 | Sunum esnasında beden dili kullanımı. | Ders notlarının okunması |
5 | Etkili konuşma sanatı. | Ders notlarının okunması |
6 | Özgemiş örneklerinin incelenmesi ve özgeçmiş yazma. | Ders notlarının okunması |
7 | Portfolyo nedir?Portfolyo tasarım esasları. | Ders notlarının okunması |
8 | Portfolyo tasarımı | Ders notlarının okunması |
9 | Kişisel sunum açısından dijital portfolyonun incelenmesi. | Ders notlarının okunması |
10 | Dijital portfolyoda video kullanımı. | Ders notlarının okunması |
11 | Dijital portfolyoda çoklu ortam özellikleri. | Ders notlarının okunması |
12 | Öğrenci sunumları I | Ders notlarının okunması |
13 | Öğrenci sunumları II | Ders notlarının okunması |
14 | Öğrenci sunumları III | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders notları, power point sunuları, konu ile ilgili web sayfaları, İletişime Giriş- Prof.Dr.Aysel Aziz, Söz Söyleme Sanatı- Nüzhet Şenbay, Başarılı Sunum- John Collins, İkna Teknikleri-Roger Fisher, Daniel Saphiro, Mülakatla Seçme- David Walker. |
İnsan İlişkileri İletişim, Nilüfer Voltan Acar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | X | |||||
6 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Banu ZORLUTUNA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu ZORLUTUNA |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; belli bir konuda bilgiye ulaşıp derleyerek anlatım amacına uygun bir sunum hazırlama ve geliştirdikleri projeleri topluluk önünde sunma becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkili sunum yapma esasları.,Görsel iletişim nedir?,Sunum metodlarının incelenmesi.,Sunum esnasında beden dili kullanımı.,Etkili konuşma sanatı.,Özgemiş örneklerinin incelenmesi ve özgeçmiş yazma.,Portfolyo nedir?Portfolyo tasarım esasları.,Portfolyo tasarımı,Kişisel sunum açısından dijital portfolyonun incelenmesi.,Dijital portfolyoda video kullanımı.,Dijital portfolyoda çoklu ortam özellikleri.,Öğrenci sunumları I,Öğrenci sunumları II,Öğrenci sunumları III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili sunum yapmayı açıklar | 10, 9 | E, H |
Etkili sunum teknikleri konusunda kavram, yöntem ve anlayışlara ilişkin sosyal psikolojik açıdan bir iç görü kazanır. | 10, 9 | E, H |
Grafiksel öğeleri etkin şekilde kullanır. | 10, 9 | E, H |
Etkili sunumun iş yaşamındaki önemini ve etkisini ifade eder. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkili sunum yapma esasları. | Ders notlarının okunması |
2 | Görsel iletişim nedir? | Ders notlarının okunması |
3 | Sunum metodlarının incelenmesi. | Ders notlarının okunması |
4 | Sunum esnasında beden dili kullanımı. | Ders notlarının okunması |
5 | Etkili konuşma sanatı. | Ders notlarının okunması |
6 | Özgemiş örneklerinin incelenmesi ve özgeçmiş yazma. | Ders notlarının okunması |
7 | Portfolyo nedir?Portfolyo tasarım esasları. | Ders notlarının okunması |
8 | Portfolyo tasarımı | Ders notlarının okunması |
9 | Kişisel sunum açısından dijital portfolyonun incelenmesi. | Ders notlarının okunması |
10 | Dijital portfolyoda video kullanımı. | Ders notlarının okunması |
11 | Dijital portfolyoda çoklu ortam özellikleri. | Ders notlarının okunması |
12 | Öğrenci sunumları I | Ders notlarının okunması |
13 | Öğrenci sunumları II | Ders notlarının okunması |
14 | Öğrenci sunumları III | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders notları, power point sunuları, konu ile ilgili web sayfaları, İletişime Giriş- Prof.Dr.Aysel Aziz, Söz Söyleme Sanatı- Nüzhet Şenbay, Başarılı Sunum- John Collins, İkna Teknikleri-Roger Fisher, Daniel Saphiro, Mülakatla Seçme- David Walker. |
İnsan İlişkileri İletişim, Nilüfer Voltan Acar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | X | |||||
6 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |