Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ DOKÜMANTASYON II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Faruk AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Faruk AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi dokümantasyon ve arşiv konusunu tartışmak, hastalık siniflama ve kayıt sistemlerini incelemek ve tıbbi sekreterin bu alandaki görev ve sorumluluklarını ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sekreterlik Mesleği Ve Mesleğin Tarihsel Gelişimi,Sekreterlerin Sınıflandırılması,Sekreterlik Hizmetleri Ve Nitelikleri,Tıp Sekreterliği Ve Sağlık Kuruluşlarında Görevleri,Tıp Sekreterinin Sağlık Ekibi İçindeki Yeri ve Önemi,Tıbbi Sekreterlik Meslek Esasları I,Tıbbi Sekreterlik Meslek Esasları II,Tıp Sekreterliği Eğitimi,Mevzuatta Tıbbi Sekreterlik Ve Meslek Esasları,Sekreterlik Hizmetlerinde Etik,Protokol Kuralları, Görgü Kuralları, Yazışma Türleri,Resmi Yazışmalar, Bürolarda Dosya tasnif Sistemleri,Sekreterlikte Etkin İletişim Ve Beden Dili,Sekreterlik ve Belge Yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Resmi yazışmaları gerçekleştirir. | 10, 16, 9 | A |
Tıbbi raporları kaydeder. | 10, 16, 9 | A |
İletişim ve beden dilini etkin bir şekilde kullanır. | 10, 9 | A |
Belge yönetimini doğru ve etkin bir şekilde uygular. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sekreterlik Mesleği Ve Mesleğin Tarihsel Gelişimi | Ders notu okuma |
2 | Sekreterlerin Sınıflandırılması | Ders notu okuma |
3 | Sekreterlik Hizmetleri Ve Nitelikleri | Ders notu okuma |
4 | Tıp Sekreterliği Ve Sağlık Kuruluşlarında Görevleri | Ders notu okuma |
5 | Tıp Sekreterinin Sağlık Ekibi İçindeki Yeri ve Önemi | Ders notu okuma |
6 | Tıbbi Sekreterlik Meslek Esasları I | Ders notu okuma |
7 | Tıbbi Sekreterlik Meslek Esasları II | Çalışma |
8 | Tıp Sekreterliği Eğitimi | Ders notu okuma |
9 | Mevzuatta Tıbbi Sekreterlik Ve Meslek Esasları | Ders notu okuma |
10 | Sekreterlik Hizmetlerinde Etik | Ders notu okuma |
11 | Protokol Kuralları, Görgü Kuralları, Yazışma Türleri | Ders notu okuma |
12 | Resmi Yazışmalar, Bürolarda Dosya tasnif Sistemleri | Ders notu okuma |
13 | Sekreterlikte Etkin İletişim Ve Beden Dili | Ders notu okuma |
14 | Sekreterlik ve Belge Yönetimi | Ders notu okuma |
Kaynak |
1. Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik / Prof.Dr. Aylanur ATAKLI, Yard.Doç.Dr. Aslan KAPLAN / Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2016 2. Tıp Sekreterliği / Prof.Dr.Dilaver TENGİLİMİOĞLU- Öğr.Gör.Uzm.Aysel KÖKSAL / Seçkin Yayıncılık, 4.Baskı, Ankara, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | X | |||||
6 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ DOKÜMANTASYON II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Faruk AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Faruk AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbi dokümantasyon ve arşiv konusunu tartışmak, hastalık siniflama ve kayıt sistemlerini incelemek ve tıbbi sekreterin bu alandaki görev ve sorumluluklarını ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sekreterlik Mesleği Ve Mesleğin Tarihsel Gelişimi,Sekreterlerin Sınıflandırılması,Sekreterlik Hizmetleri Ve Nitelikleri,Tıp Sekreterliği Ve Sağlık Kuruluşlarında Görevleri,Tıp Sekreterinin Sağlık Ekibi İçindeki Yeri ve Önemi,Tıbbi Sekreterlik Meslek Esasları I,Tıbbi Sekreterlik Meslek Esasları II,Tıp Sekreterliği Eğitimi,Mevzuatta Tıbbi Sekreterlik Ve Meslek Esasları,Sekreterlik Hizmetlerinde Etik,Protokol Kuralları, Görgü Kuralları, Yazışma Türleri,Resmi Yazışmalar, Bürolarda Dosya tasnif Sistemleri,Sekreterlikte Etkin İletişim Ve Beden Dili,Sekreterlik ve Belge Yönetimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Resmi yazışmaları gerçekleştirir. | 10, 16, 9 | A |
Tıbbi raporları kaydeder. | 10, 16, 9 | A |
İletişim ve beden dilini etkin bir şekilde kullanır. | 10, 9 | A |
Belge yönetimini doğru ve etkin bir şekilde uygular. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sekreterlik Mesleği Ve Mesleğin Tarihsel Gelişimi | Ders notu okuma |
2 | Sekreterlerin Sınıflandırılması | Ders notu okuma |
3 | Sekreterlik Hizmetleri Ve Nitelikleri | Ders notu okuma |
4 | Tıp Sekreterliği Ve Sağlık Kuruluşlarında Görevleri | Ders notu okuma |
5 | Tıp Sekreterinin Sağlık Ekibi İçindeki Yeri ve Önemi | Ders notu okuma |
6 | Tıbbi Sekreterlik Meslek Esasları I | Ders notu okuma |
7 | Tıbbi Sekreterlik Meslek Esasları II | Çalışma |
8 | Tıp Sekreterliği Eğitimi | Ders notu okuma |
9 | Mevzuatta Tıbbi Sekreterlik Ve Meslek Esasları | Ders notu okuma |
10 | Sekreterlik Hizmetlerinde Etik | Ders notu okuma |
11 | Protokol Kuralları, Görgü Kuralları, Yazışma Türleri | Ders notu okuma |
12 | Resmi Yazışmalar, Bürolarda Dosya tasnif Sistemleri | Ders notu okuma |
13 | Sekreterlikte Etkin İletişim Ve Beden Dili | Ders notu okuma |
14 | Sekreterlik ve Belge Yönetimi | Ders notu okuma |
Kaynak |
1. Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik / Prof.Dr. Aylanur ATAKLI, Yard.Doç.Dr. Aslan KAPLAN / Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2016 2. Tıp Sekreterliği / Prof.Dr.Dilaver TENGİLİMİOĞLU- Öğr.Gör.Uzm.Aysel KÖKSAL / Seçkin Yayıncılık, 4.Baskı, Ankara, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | X | |||||
6 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |