Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ YAZIŞMA TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Faruk AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıResmi yazışma kural ve tekniklerini öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Resmi Yazışma Evrakı türleri I,Resmi Yazışma Evrakı türleri II,İyi bir yazışmanın özellikleri,Yazışmaların kurum ve kuruluşlardaki yeri ve önemi,Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri I,Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri II,Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri III,Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri IV,Yazışma Yönetimi I,Yazışma Yönetimi II,Raporlar,Talimatlar, formlar,Belgelere erişilememesinin nedenleri,Sağlık kurumlarındaki belge örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Resmi yazışma evrakı türlerini listeler.10, 16, 9A
Resmi yazışma evrakının bölümleri ve unsurlarını açıklar.10, 9A
Yazışma yönetimini uygular.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Resmi Yazışma Evrakı türleri I
2Resmi Yazışma Evrakı türleri II
3İyi bir yazışmanın özellikleri
4Yazışmaların kurum ve kuruluşlardaki yeri ve önemi
5Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri I
6Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri II
7Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri III
8Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri IV
9Yazışma Yönetimi I
10Yazışma Yönetimi II
11Raporlar
12Talimatlar, formlar
13Belgelere erişilememesinin nedenleri
14Sağlık kurumlarındaki belge örnekleri
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
X
2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder.
X
3
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
4
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir.
X
5
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
X
6
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır.
X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
X
8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
10
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
11
Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
X
12
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
13
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
14
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı12222
Genel Sınav ve Hazırlığı12727
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ YAZIŞMA TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Faruk AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıResmi yazışma kural ve tekniklerini öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Resmi Yazışma Evrakı türleri I,Resmi Yazışma Evrakı türleri II,İyi bir yazışmanın özellikleri,Yazışmaların kurum ve kuruluşlardaki yeri ve önemi,Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri I,Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri II,Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri III,Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri IV,Yazışma Yönetimi I,Yazışma Yönetimi II,Raporlar,Talimatlar, formlar,Belgelere erişilememesinin nedenleri,Sağlık kurumlarındaki belge örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Resmi yazışma evrakı türlerini listeler.10, 16, 9A
Resmi yazışma evrakının bölümleri ve unsurlarını açıklar.10, 9A
Yazışma yönetimini uygular.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Resmi Yazışma Evrakı türleri I
2Resmi Yazışma Evrakı türleri II
3İyi bir yazışmanın özellikleri
4Yazışmaların kurum ve kuruluşlardaki yeri ve önemi
5Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri I
6Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri II
7Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri III
8Resmi yazışma evrakının bölümleri, unsurları, ve unsurların veriliş teknikleri IV
9Yazışma Yönetimi I
10Yazışma Yönetimi II
11Raporlar
12Talimatlar, formlar
13Belgelere erişilememesinin nedenleri
14Sağlık kurumlarındaki belge örnekleri
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
X
2
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder.
X
3
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
4
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir.
X
5
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
X
6
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır.
X
7
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
X
8
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
10
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
11
Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
X
12
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
13
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
14
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:14