Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetlerini ve halkla ilişkilerin rolünü değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Halkla İlişkilere Giriş,Halkla İlişkiler Kavramı,Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi,Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar,Halkla İlişkiler Teorileri,Halkla İlişkilerde Hedef Kitle,Halkla İlişkilerde Kampanya,Kurum İçi İletişim,Kurum İçi Halkla İlişkiler,Halkla İlişkiler Uzmanının Özellikleri,Halkla İlişkilerde Danışman Ajanslar,Sorun Yönetimi,Kriz Yönetimi,İtibar Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde hedef kitleyi sınıflandırabilecektir.
16, 9
A
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde dahili ve harici hedef kitleyi açıklar.
10, 16, 9
A
1.2. Hedef kitleyi belirleme sebeplerini tartışır.
16, 9
A
1.3. Hedef kitleyi belirlememenin sonuçlarını yorumlar.
10, 9
A
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir.
10, 9
A
2.1. Krizi tanımlar.
10, 9
A
2.2. Krizi meydana getiren etmenleri sınıflandırır.
10, 9
A
2.3. Kriz yönetimi adımlarını sıralar.
10, 9
A, D
3. Halkla ilişkiler kampanyası hazırlayabilecektir.
16, 9
A
3.1. Halkla ilişkiler kampanyasının aşamalarını sıralar.
10, 9
A
3.2. Bilgi toplamada kullanılabilecek yöntemleri karşılaştırır.
10, 16, 9
A
3.3. Halkla ilişkiler kampanyalarının önemini açıklar.
10, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Halkla İlişkilere Giriş
Ders notlarının okunması
2
Halkla İlişkiler Kavramı
Ders notlarının okunması
3
Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
Ders notlarının okunması
4
Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar
Ders notlarının okunması
5
Halkla İlişkiler Teorileri
Ders notlarının okunması
6
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
Ders notlarının okunması
7
Halkla İlişkilerde Kampanya
Ders notlarının okunması
8
Kurum İçi İletişim
Ders notlarının okunması
9
Kurum İçi Halkla İlişkiler
Ders notlarının okunması
10
Halkla İlişkiler Uzmanının Özellikleri
Ders notlarının okunması
11
Halkla İlişkilerde Danışman Ajanslar
Ders notlarının okunması
12
Sorun Yönetimi
Ders notlarının okunması
13
Kriz Yönetimi
Ders notlarının okunması
14
İtibar Yönetimi
Ders notlarının okunması
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Okay A. & Okay A. Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2005.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur, sağlık hizmet sunucularının performansını planlar, organize eder ve yönlendirir.
X
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
4
16
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
2
4
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
20
20
Proje Sunumu / Seminer
1
2
2
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
4
1
4
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE HALKLA İLİŞKİLER
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Yok
Dersin Amacı
Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetlerini ve halkla ilişkilerin rolünü değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Halkla İlişkilere Giriş,Halkla İlişkiler Kavramı,Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi,Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar,Halkla İlişkiler Teorileri,Halkla İlişkilerde Hedef Kitle,Halkla İlişkilerde Kampanya,Kurum İçi İletişim,Kurum İçi Halkla İlişkiler,Halkla İlişkiler Uzmanının Özellikleri,Halkla İlişkilerde Danışman Ajanslar,Sorun Yönetimi,Kriz Yönetimi,İtibar Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde hedef kitleyi sınıflandırabilecektir.
16, 9
A
1.1. Halkla ilişkiler faaliyetlerinde dahili ve harici hedef kitleyi açıklar.
10, 16, 9
A
1.2. Hedef kitleyi belirleme sebeplerini tartışır.
16, 9
A
1.3. Hedef kitleyi belirlememenin sonuçlarını yorumlar.
10, 9
A
2. Kriz yönetimini değerlendirebilecektir.
10, 9
A
2.1. Krizi tanımlar.
10, 9
A
2.2. Krizi meydana getiren etmenleri sınıflandırır.
10, 9
A
2.3. Kriz yönetimi adımlarını sıralar.
10, 9
A, D
3. Halkla ilişkiler kampanyası hazırlayabilecektir.
16, 9
A
3.1. Halkla ilişkiler kampanyasının aşamalarını sıralar.
10, 9
A
3.2. Bilgi toplamada kullanılabilecek yöntemleri karşılaştırır.
10, 16, 9
A
3.3. Halkla ilişkiler kampanyalarının önemini açıklar.
10, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Halkla İlişkilere Giriş
Ders notlarının okunması
2
Halkla İlişkiler Kavramı
Ders notlarının okunması
3
Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
Ders notlarının okunması
4
Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar
Ders notlarının okunması
5
Halkla İlişkiler Teorileri
Ders notlarının okunması
6
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
Ders notlarının okunması
7
Halkla İlişkilerde Kampanya
Ders notlarının okunması
8
Kurum İçi İletişim
Ders notlarının okunması
9
Kurum İçi Halkla İlişkiler
Ders notlarının okunması
10
Halkla İlişkiler Uzmanının Özellikleri
Ders notlarının okunması
11
Halkla İlişkilerde Danışman Ajanslar
Ders notlarının okunması
12
Sorun Yönetimi
Ders notlarının okunması
13
Kriz Yönetimi
Ders notlarının okunması
14
İtibar Yönetimi
Ders notlarının okunması
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
Okay A. & Okay A. Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2005.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur, sağlık hizmet sunucularının performansını planlar, organize eder ve yönlendirir.
X
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.