Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Mehmet Polat TACAR
Dersin AmacıCEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar. 10, 16, 37, 6, 9A
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır.10, 16, 37, 6, 8, 9A
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur.10, 16, 21, 37, 6, 9A
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır10, 11, 16, 21, 37, 6, 9A
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır.10, 11, 16, 37, 6, 9A
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler.10, 11, 16, 37, 6, 9A
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler.10, 11, 16, 37, 6, 9A
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur.10, 11, 16, 37, 6, 8, 9A
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular.10, 11, 16, 37, 6, 9A
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder.10, 11, 16, 37, 6, 9A
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler.10, 11, 16, 6, 9A
5. Günlük rutinini özetler.10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler.37A
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler.37A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı1.ünite S.4-5
21. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtmaBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
32. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her"Ünite 2 tekrarı
43. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are"
Ünite 3 giriş açıklaması
54. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
65.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got
s. 34-37
75. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımıs. 40
85. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle KullanımıBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
95. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜNİTE 5- 50-54
106. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle KullanımıBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
116. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle KullanımıUnite 6, s. 62-63
126. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımıs. 67-71
137. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırmasıs.80-86
14Genel TekrarBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
Kaynak
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
2
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur, sağlık hizmet sunucularının performansını planlar, organize eder ve yönlendirir.
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Mehmet Polat TACAR
Dersin AmacıCEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı,1. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtma,2. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her",3. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are",4. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar,5.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got,5. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,5. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,6. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,7. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırması,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel cümle yapıları için gerekli dilbilgisi kurallarını tanımlar. 10, 16, 37, 6, 9A
1.1. Sözlük yardımı ile kendisini ve yakın çevresindeki kişileri tanıtır.10, 16, 37, 6, 8, 9A
1.2 Karşısındaki kişiyi tanımak için sorular oluşturur.10, 16, 21, 37, 6, 9A
2. Bir olayın Gün, tarih ve saat bilgisini İngilizce olarak aktarır10, 11, 16, 21, 37, 6, 9A
2.1 Tarih, gün ve saat ifadelerini birbiriyle karşılaştırır.10, 11, 16, 37, 6, 9A
2.2 Bir metin içindeki yazılı olan tarih bilgisini belirler.10, 11, 16, 37, 6, 9A
3. Kendisinin ya da başkasının sahip olduğu nesneleri listeler.10, 11, 16, 37, 6, 9A
3.1 Sahiplik fiiliyle ilgili olumlu ya da olumsuz cümleler oluşturur.10, 11, 16, 37, 6, 8, 9A
3.2 Sorular sorarak karşısındaki kişiye ait olan nesneleri sorgular.10, 11, 16, 37, 6, 9A
4. Konuşma anında yapılan eylemleri tasvir eder.10, 11, 16, 37, 6, 9A
4.1 Bir eylemin gerçekleşmekte olduğunu net cümleler ile ifade eder.10, 11, 16, 6, 9A
4.2 Şimdiki zamanda eylemlerin nasıl çekimlendiğini listeler.10, 11, 16, 6, 9A
5. Günlük rutinini özetler.10, 11, 16, 6, 9A
5.1 Geniş zamanda şahıslara göre fiil çekimlerini özetler.37A
5.2 Bir kişinin hayatında rutin hale getirdiği eylemleri listeler.37A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı1.ünite S.4-5
21. Ünite; İsim Cümleleri Tanımı; "am-is-are" olumlu-olumsuz soru cümlesi kullanımı ve kendini tanıtmaBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
32. Ünite İyelik Sıfatlarının Kullanımı; "my, his, her"Ünite 2 tekrarı
43. Ünite Çoğul-Tekil kullanımı, ve nesnelerin
varlığını ifade etme; "There is,are"
Ünite 3 giriş açıklaması
54. Ünite Tarih, Gün ve Saatleri söyleme;
Kullanılan Edatlar
Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
65.Ünite Sahiplik yapısı;
Have Got-Has got
s. 34-37
75. Ünite Geniş Zaman olumlu Cümle Kullanımıs. 40
85. Ünite Geniş Zaman Olumsuz Cümle KullanımıBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
95. Ünite Geniş Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜNİTE 5- 50-54
106. Ünite Şimdiki Zaman olumlu Cümle KullanımıBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
116. Ünite Şimdiki Zaman Olumsuz Cümle KullanımıUnite 6, s. 62-63
126. Ünite Şimdiki Zaman Soru Cümlesi Kullanımıs. 67-71
137. Ünite Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman Karşılaştırmasıs.80-86
14Genel TekrarBir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
Kaynak
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
2
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur, sağlık hizmet sunucularının performansını planlar, organize eder ve yönlendirir.
3
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:11