Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTANE LABORATUVAR UYGULAMALARI II | PLT2214264 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 12 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve ŞENTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEMİHA MERVENUR EVREN, Öğr.Gör. Merve ŞENTÜRK |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Amacı | Patoloji laboratuvarında sık kullanılan boyaların uygulaması, boya hatalarının çözümlenmesi ve rutin işleyişin bilinmesini kapsar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroskopu tanıtma, mikroskop altında elde edilen kesitleri inceleme,Mikrotomdan kesit alma,Deparafinizasyon, rehidrasyon ve histokimyasal boyamaya giriş,Histokimyasal boyama,Histokimyasal boyama,Sitolojik boyama, sitolojik preperat hazırlama,Jinekolojik sitolojik preperat hazırlama, boyama yöntemleri,Kemik iliği, kemik dokuları vb. sert dokuları örnekleme yöntemleri,İmmünohistokimyasal boyama,İmmünohistokimyasal boyama,Lam, blok arşivi düzenleme,Patoloji laboratuvarında rutin işleyiş,Patoloji laboratuvarında rutin işleyiş,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Histokimyasal boyaları tanımlar. | 16, 17, 6, 9 | A, C |
İmmunohistokimyasal boyaları tanımlar. | 16, 6, 9 | A, C |
Patoloji laboratuvarında rutin işleyişi tanımlar. | 16, 17, 6, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroskopu tanıtma, mikroskop altında elde edilen kesitleri inceleme | |
2 | Mikrotomdan kesit alma | |
3 | Deparafinizasyon, rehidrasyon ve histokimyasal boyamaya giriş | |
4 | Histokimyasal boyama | |
5 | Histokimyasal boyama | |
6 | Sitolojik boyama, sitolojik preperat hazırlama | |
7 | Jinekolojik sitolojik preperat hazırlama, boyama yöntemleri | |
8 | Kemik iliği, kemik dokuları vb. sert dokuları örnekleme yöntemleri | |
9 | İmmünohistokimyasal boyama | |
10 | İmmünohistokimyasal boyama | |
11 | Lam, blok arşivi düzenleme | |
12 | Patoloji laboratuvarında rutin işleyiş | |
13 | Patoloji laboratuvarında rutin işleyiş | |
14 | Genel tekrar |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları Bancroft's Theory and Practice of Histological Techniques, 7th Edition |
Usubütün, Alp (2017), Patoloji ve Laboratuvarını Anlama Kılavuzu, Ankara, Nobel Tıp |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | X | |||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 12 | 168 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 4 | 56 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 348 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(348/30) | 12 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTANE LABORATUVAR UYGULAMALARI II | PLT2214264 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 12 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve ŞENTÜRK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEMİHA MERVENUR EVREN, Öğr.Gör. Merve ŞENTÜRK |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Amacı | Patoloji laboratuvarında sık kullanılan boyaların uygulaması, boya hatalarının çözümlenmesi ve rutin işleyişin bilinmesini kapsar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroskopu tanıtma, mikroskop altında elde edilen kesitleri inceleme,Mikrotomdan kesit alma,Deparafinizasyon, rehidrasyon ve histokimyasal boyamaya giriş,Histokimyasal boyama,Histokimyasal boyama,Sitolojik boyama, sitolojik preperat hazırlama,Jinekolojik sitolojik preperat hazırlama, boyama yöntemleri,Kemik iliği, kemik dokuları vb. sert dokuları örnekleme yöntemleri,İmmünohistokimyasal boyama,İmmünohistokimyasal boyama,Lam, blok arşivi düzenleme,Patoloji laboratuvarında rutin işleyiş,Patoloji laboratuvarında rutin işleyiş,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Histokimyasal boyaları tanımlar. | 16, 17, 6, 9 | A, C |
İmmunohistokimyasal boyaları tanımlar. | 16, 6, 9 | A, C |
Patoloji laboratuvarında rutin işleyişi tanımlar. | 16, 17, 6, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroskopu tanıtma, mikroskop altında elde edilen kesitleri inceleme | |
2 | Mikrotomdan kesit alma | |
3 | Deparafinizasyon, rehidrasyon ve histokimyasal boyamaya giriş | |
4 | Histokimyasal boyama | |
5 | Histokimyasal boyama | |
6 | Sitolojik boyama, sitolojik preperat hazırlama | |
7 | Jinekolojik sitolojik preperat hazırlama, boyama yöntemleri | |
8 | Kemik iliği, kemik dokuları vb. sert dokuları örnekleme yöntemleri | |
9 | İmmünohistokimyasal boyama | |
10 | İmmünohistokimyasal boyama | |
11 | Lam, blok arşivi düzenleme | |
12 | Patoloji laboratuvarında rutin işleyiş | |
13 | Patoloji laboratuvarında rutin işleyiş | |
14 | Genel tekrar |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları Bancroft's Theory and Practice of Histological Techniques, 7th Edition |
Usubütün, Alp (2017), Patoloji ve Laboratuvarını Anlama Kılavuzu, Ankara, Nobel Tıp |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | X | |||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |