Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM | PLT1124700 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | İletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan ve iletişimin önemi,İletişimin öğeleri,İletişim çeşitleri,İçimizdeki Ben'ler,Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir,Etkin iletişim teknikleri,İletişim engelleri,İletişim engelleri,Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler,Atılgan davranış,Öfke ve kontrolü,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İletişimle ilgili temel kavramları açıklar. | 16, 9 | A |
2. Kendisini ifade eder. | 16, 9 | A |
3. Etkin iletişim tekniklerini açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan ve iletişimin önemi | Ders notlarının okunması |
2 | İletişimin öğeleri | Ders notlarının okunması |
3 | İletişim çeşitleri | Ders notlarının okunması |
4 | İçimizdeki Ben'ler | Ders notlarının okunması |
5 | Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir | Ders notlarının okunması |
6 | Etkin iletişim teknikleri | Ders notlarının okunması |
7 | İletişim engelleri | Ders notlarının okunması |
8 | İletişim engelleri | Ders notlarının okunması |
9 | Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler | Ders notlarının okunması |
10 | Atılgan davranış | Ders notlarının okunması |
11 | Öfke ve kontrolü | Ders notlarının okunması |
12 | Özel durumlarda iletişim | Ders notlarının okunması |
13 | Özel durumlarda iletişim | Ders notlarının okunması |
14 | Özel durumlarda iletişim | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Okay A. Sağlık İletişimi, Der’in Yayınları, İstanbul, 2012. Dökmen, Ü. (2004).”İletişim Çatışmaları ve Empati”, Sistem Yayıncılık, 27.Basım, İstanbul Cüceloğlu D. (2002) "Yeniden insan insana", Remzi ofset yayıncılık. Ankara Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | ||||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | ||||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 2 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(51/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM | PLT1124700 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sonıa LOTFI |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | İletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan ve iletişimin önemi,İletişimin öğeleri,İletişim çeşitleri,İçimizdeki Ben'ler,Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir,Etkin iletişim teknikleri,İletişim engelleri,İletişim engelleri,Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler,Atılgan davranış,Öfke ve kontrolü,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İletişimle ilgili temel kavramları açıklar. | 16, 9 | A |
2. Kendisini ifade eder. | 16, 9 | A |
3. Etkin iletişim tekniklerini açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan ve iletişimin önemi | Ders notlarının okunması |
2 | İletişimin öğeleri | Ders notlarının okunması |
3 | İletişim çeşitleri | Ders notlarının okunması |
4 | İçimizdeki Ben'ler | Ders notlarının okunması |
5 | Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir | Ders notlarının okunması |
6 | Etkin iletişim teknikleri | Ders notlarının okunması |
7 | İletişim engelleri | Ders notlarının okunması |
8 | İletişim engelleri | Ders notlarının okunması |
9 | Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler | Ders notlarının okunması |
10 | Atılgan davranış | Ders notlarının okunması |
11 | Öfke ve kontrolü | Ders notlarının okunması |
12 | Özel durumlarda iletişim | Ders notlarının okunması |
13 | Özel durumlarda iletişim | Ders notlarının okunması |
14 | Özel durumlarda iletişim | Ders notlarının okunması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Okay A. Sağlık İletişimi, Der’in Yayınları, İstanbul, 2012. Dökmen, Ü. (2004).”İletişim Çatışmaları ve Empati”, Sistem Yayıncılık, 27.Basım, İstanbul Cüceloğlu D. (2002) "Yeniden insan insana", Remzi ofset yayıncılık. Ankara Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | ||||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | ||||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |