Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PATOLOJİDE TEMEL KAVRAMLAR | PLT1242470 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Işık İkbal BARIŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Işık İkbal BARIŞ, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÖK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Organ ve sistemlerde hastalık oluşumuna neden olan yapısal değişiklikler ve fonksiyonel bozukluklar ile bunların nedenleri ve oluşum mekanizmalarını öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Patolojiye giriş ve lab teknikleri,Hücre Zedelenmesi: Genel Mekanizmalar,Hücresel Adaptasyon Bozuklukları: Atrofi, Hipertrofi, Hiperplazi, Metaplazi ve Displazi,Hücresel adaptasyon bozukluklarının kliniğe yansıması,Hücre Ölümü: Apoptoz-Nekroz,İltihap Tanımı, Tipleri ve Belirtileri,Akut İltihap: Vasküler ve Hücresel Reaksiyonlar,Akut iltihap ve Mediatörler,Kronik İltihap,Hücre İçi Birikimler,Neoplazinin Tanımı ve Sınıflandırılması,Benign ve Malign Neoplazmların Özellikleri ve Sınıflandırılması,Neoplazide Etiyoloji,Neoplazide yayılma ve metastaz,; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Patolojinin temel konularını özetler. | 16, 9 | A |
Zedelenmeye karşı hücrenin verdiği uyum yanıtlarını açıklar. | 9 | A, C |
Patoloji Laboratuvar uygulamalarında kullanılan yöntemleri açıklar. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Patolojiye giriş ve lab teknikleri | |
2 | Hücre Zedelenmesi: Genel Mekanizmalar | |
3 | Hücresel Adaptasyon Bozuklukları: Atrofi, Hipertrofi, Hiperplazi, Metaplazi ve Displazi | |
4 | Hücresel adaptasyon bozukluklarının kliniğe yansıması | |
5 | Hücre Ölümü: Apoptoz-Nekroz | |
6 | İltihap Tanımı, Tipleri ve Belirtileri | |
7 | Akut İltihap: Vasküler ve Hücresel Reaksiyonlar | |
8 | Akut iltihap ve Mediatörler | |
9 | Kronik İltihap | |
10 | Hücre İçi Birikimler | |
11 | Neoplazinin Tanımı ve Sınıflandırılması | |
12 | Benign ve Malign Neoplazmların Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
13 | Neoplazide Etiyoloji | |
14 | Neoplazide yayılma ve metastaz | |
15 |
Kaynak |
Öğretim Üyesinin Ders Notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | ||||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | ||||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PATOLOJİDE TEMEL KAVRAMLAR | PLT1242470 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Işık İkbal BARIŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Işık İkbal BARIŞ, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÖK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Organ ve sistemlerde hastalık oluşumuna neden olan yapısal değişiklikler ve fonksiyonel bozukluklar ile bunların nedenleri ve oluşum mekanizmalarını öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Patolojiye giriş ve lab teknikleri,Hücre Zedelenmesi: Genel Mekanizmalar,Hücresel Adaptasyon Bozuklukları: Atrofi, Hipertrofi, Hiperplazi, Metaplazi ve Displazi,Hücresel adaptasyon bozukluklarının kliniğe yansıması,Hücre Ölümü: Apoptoz-Nekroz,İltihap Tanımı, Tipleri ve Belirtileri,Akut İltihap: Vasküler ve Hücresel Reaksiyonlar,Akut iltihap ve Mediatörler,Kronik İltihap,Hücre İçi Birikimler,Neoplazinin Tanımı ve Sınıflandırılması,Benign ve Malign Neoplazmların Özellikleri ve Sınıflandırılması,Neoplazide Etiyoloji,Neoplazide yayılma ve metastaz,; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Patolojinin temel konularını özetler. | 16, 9 | A |
Zedelenmeye karşı hücrenin verdiği uyum yanıtlarını açıklar. | 9 | A, C |
Patoloji Laboratuvar uygulamalarında kullanılan yöntemleri açıklar. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Patolojiye giriş ve lab teknikleri | |
2 | Hücre Zedelenmesi: Genel Mekanizmalar | |
3 | Hücresel Adaptasyon Bozuklukları: Atrofi, Hipertrofi, Hiperplazi, Metaplazi ve Displazi | |
4 | Hücresel adaptasyon bozukluklarının kliniğe yansıması | |
5 | Hücre Ölümü: Apoptoz-Nekroz | |
6 | İltihap Tanımı, Tipleri ve Belirtileri | |
7 | Akut İltihap: Vasküler ve Hücresel Reaksiyonlar | |
8 | Akut iltihap ve Mediatörler | |
9 | Kronik İltihap | |
10 | Hücre İçi Birikimler | |
11 | Neoplazinin Tanımı ve Sınıflandırılması | |
12 | Benign ve Malign Neoplazmların Özellikleri ve Sınıflandırılması | |
13 | Neoplazide Etiyoloji | |
14 | Neoplazide yayılma ve metastaz | |
15 |
Kaynak |
Öğretim Üyesinin Ders Notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | ||||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | ||||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |