Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL SİTOTEKNOLOJİ II | PLT2242540 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neşe YELDİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neşe YELDİR |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Amacı | Sitoteknoloji konusunda gerekli olan tekniklerin öğrenir. Sitolojik yeterlilik kriterlerini bilir. Hasta başı değerlendirme yapabilme becerisi kazanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın genital sistem histolojisi ,Kadın gential sistem histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme ,Meme histolojisi ,Meme histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme ,Solunum sistemi histolojisi ,Solunum sistemi histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme ,Serozal yüzeyler histolojisi ,Serozal yüzeyler, histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme ,Tiroid ve tükrük bezi histolojisi ,Tiroid ve tükrük bezi histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme ,Sistem bazında sitoloji: Gastrointestinal sistem ,Sistem bazında sitoloji: Karaciğer ve safra yolları ,Sistem bazında sitoloji:Pankreas ,Genel değerlendirme ve tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sitolojik teknikleri tanır. | 16, 9 | A, C |
Sitolojik ve histolojik hücreleri tanır. | 16, 9 | A, C |
Hasta başında ilk değerlendirmeyi açıklar. | 16, 9 | A, C |
Tüm sistemlere ait sitolojik hücreleri tanır. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın genital sistem histolojisi | |
2 | Kadın gential sistem histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme | |
3 | Meme histolojisi | |
4 | Meme histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme | |
5 | Solunum sistemi histolojisi | |
6 | Solunum sistemi histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme | |
7 | Serozal yüzeyler histolojisi | |
8 | Serozal yüzeyler, histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme | |
9 | Tiroid ve tükrük bezi histolojisi | |
10 | Tiroid ve tükrük bezi histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme | |
11 | Sistem bazında sitoloji: Gastrointestinal sistem | |
12 | Sistem bazında sitoloji: Karaciğer ve safra yolları | |
13 | Sistem bazında sitoloji:Pankreas | |
14 | Genel değerlendirme ve tekrar |
Kaynak |
Koss' Diagnostic Cytology, 5th ed. den gerekli bölümler seçilerek Türkçe'ye çevrilip slaytlar şeklinde hazırlanmaktadır. |
Koss' Diagnostic Cytology, 5th ed., Fine Needle Aspiration Cytology, 1st ed. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | ||||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | ||||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL SİTOTEKNOLOJİ II | PLT2242540 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neşe YELDİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neşe YELDİR |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Amacı | Sitoteknoloji konusunda gerekli olan tekniklerin öğrenir. Sitolojik yeterlilik kriterlerini bilir. Hasta başı değerlendirme yapabilme becerisi kazanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın genital sistem histolojisi ,Kadın gential sistem histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme ,Meme histolojisi ,Meme histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme ,Solunum sistemi histolojisi ,Solunum sistemi histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme ,Serozal yüzeyler histolojisi ,Serozal yüzeyler, histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme ,Tiroid ve tükrük bezi histolojisi ,Tiroid ve tükrük bezi histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme ,Sistem bazında sitoloji: Gastrointestinal sistem ,Sistem bazında sitoloji: Karaciğer ve safra yolları ,Sistem bazında sitoloji:Pankreas ,Genel değerlendirme ve tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sitolojik teknikleri tanır. | 16, 9 | A, C |
Sitolojik ve histolojik hücreleri tanır. | 16, 9 | A, C |
Hasta başında ilk değerlendirmeyi açıklar. | 16, 9 | A, C |
Tüm sistemlere ait sitolojik hücreleri tanır. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın genital sistem histolojisi | |
2 | Kadın gential sistem histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme | |
3 | Meme histolojisi | |
4 | Meme histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme | |
5 | Solunum sistemi histolojisi | |
6 | Solunum sistemi histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme | |
7 | Serozal yüzeyler histolojisi | |
8 | Serozal yüzeyler, histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme | |
9 | Tiroid ve tükrük bezi histolojisi | |
10 | Tiroid ve tükrük bezi histoloji-sitoloji karşılaştırmalı değerlendirme | |
11 | Sistem bazında sitoloji: Gastrointestinal sistem | |
12 | Sistem bazında sitoloji: Karaciğer ve safra yolları | |
13 | Sistem bazında sitoloji:Pankreas | |
14 | Genel değerlendirme ve tekrar |
Kaynak |
Koss' Diagnostic Cytology, 5th ed. den gerekli bölümler seçilerek Türkçe'ye çevrilip slaytlar şeklinde hazırlanmaktadır. |
Koss' Diagnostic Cytology, 5th ed., Fine Needle Aspiration Cytology, 1st ed. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | ||||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | ||||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |