Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞAL AFET VE KORUNMA YÖNTEMLERİ | PLT1115376 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sabri Evren UYSAL |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Öğrencilerin doğal afet ve doğal afet esnasında yapacakları hizmetlerle ilgili bilgi edinmeleri amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğal afet nedir?,Doğal afet türleri nelerdir? ,Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar. ,Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar. ,Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar,Dünyada ve Türkiye'de bilinen doğal afetler. ,Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar. ,Doğal Afetler Deprem ,Doğal Afetler Tsunami ,Doğal Afetler Sel ,Doğal Afetler Heyelan ,Doğal Afetler Çığ ,Doğal Afetler Hortum ,Doğal Afetler Volkanik Patlamalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nelerin doğal afet olduğunu listeler | 16, 9 | A, E |
Öğrenci doğal afet öncesi hazırlık konusunu anlatır. | 16, 9 | A, E |
Öğrenci doğal afet sonrası ne yapılacağını açıklar. | 16, 9 | A, E |
Öğrenci afet sonrasında yaşanan karmaşıklığı düzene sokmak konusunu aktarır. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal afet nedir? | sunumlar |
2 | Doğal afet türleri nelerdir? | sunumlar |
3 | Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar. | sunumlar |
4 | Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar. | sunumlar |
5 | Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar | sunumlar |
6 | Dünyada ve Türkiye'de bilinen doğal afetler. | sunumlar |
7 | Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar. | sunumlar |
8 | Doğal Afetler Deprem | sunumlar |
9 | Doğal Afetler Tsunami | sunumlar |
10 | Doğal Afetler Sel | sunumlar |
11 | Doğal Afetler Heyelan | sunumlar |
12 | Doğal Afetler Çığ | sunumlar |
13 | Doğal Afetler Hortum | sunumlar |
14 | Doğal Afetler Volkanik Patlamalar | sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Yok |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | ||||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | ||||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 2 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 55 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(55/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞAL AFET VE KORUNMA YÖNTEMLERİ | PLT1115376 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sabri Evren UYSAL |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Amacı | Öğrencilerin doğal afet ve doğal afet esnasında yapacakları hizmetlerle ilgili bilgi edinmeleri amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğal afet nedir?,Doğal afet türleri nelerdir? ,Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar. ,Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar. ,Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar,Dünyada ve Türkiye'de bilinen doğal afetler. ,Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar. ,Doğal Afetler Deprem ,Doğal Afetler Tsunami ,Doğal Afetler Sel ,Doğal Afetler Heyelan ,Doğal Afetler Çığ ,Doğal Afetler Hortum ,Doğal Afetler Volkanik Patlamalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nelerin doğal afet olduğunu listeler | 16, 9 | A, E |
Öğrenci doğal afet öncesi hazırlık konusunu anlatır. | 16, 9 | A, E |
Öğrenci doğal afet sonrası ne yapılacağını açıklar. | 16, 9 | A, E |
Öğrenci afet sonrasında yaşanan karmaşıklığı düzene sokmak konusunu aktarır. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal afet nedir? | sunumlar |
2 | Doğal afet türleri nelerdir? | sunumlar |
3 | Doğal afet öncesi yapılması gereken çalışmalar. | sunumlar |
4 | Doğal afet esnasında yapılması gereken çalışmalar. | sunumlar |
5 | Doğal afet sonrasında yapılacak çalışmalar | sunumlar |
6 | Dünyada ve Türkiye'de bilinen doğal afetler. | sunumlar |
7 | Doğal afetler esnasında yaşanan sıkıntılar. | sunumlar |
8 | Doğal Afetler Deprem | sunumlar |
9 | Doğal Afetler Tsunami | sunumlar |
10 | Doğal Afetler Sel | sunumlar |
11 | Doğal Afetler Heyelan | sunumlar |
12 | Doğal Afetler Çığ | sunumlar |
13 | Doğal Afetler Hortum | sunumlar |
14 | Doğal Afetler Volkanik Patlamalar | sunumlar |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Yok |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | ||||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | ||||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |