Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Semiha Mervenur KALENDER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ, Öğr.Gör. Semiha Mervenur KALENDER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye hücre, doku, organ ve sistem seviyesinde histolojik yapıları tanıyabilme yetkinliğinin kazandırılması ve bu sistemlerin yapı ve işleyişi hakkında klinikte karşılaşılabilecek durumlar ile uyumlu bir şekilde teorik bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre ve Organeller,Epitel Doku Tipleri ve Histolojisi,Bağ Doku Tipleri ve Histolojisi,İntegümenter Sistem,Kıkırdak Doku Tipleri ve Histolojisi,Kemik Doku Histolojisi,Sinir Sistemi Histolojisi,Kas Doku Tipleri ve Histolojisi,Kardiyovasküler ve Lenfoid Sistem Histolojisi,Sindirim Sistemi Histolojisi,Solunum Sistemi Histolojisi,Endokrin Sistem Histolojisi,Üreme Sistemi Histolojisi,Duyu Organları Histolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan vücudundaki sistemleri doku ve hücre düzeyinde tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Sistemlere ait doku ve hücrelerin ayrımını yaparak bazı klinik durumları tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre ve Organeller | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
2 | Epitel Doku Tipleri ve Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
3 | Bağ Doku Tipleri ve Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
4 | İntegümenter Sistem | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
5 | Kıkırdak Doku Tipleri ve Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
6 | Kemik Doku Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
7 | Sinir Sistemi Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
8 | Kas Doku Tipleri ve Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
9 | Kardiyovasküler ve Lenfoid Sistem Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
10 | Sindirim Sistemi Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
11 | Solunum Sistemi Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
12 | Endokrin Sistem Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
13 | Üreme Sistemi Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
14 | Duyu Organları Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
Kaynak |
Derste anlatılan sunum ve kullanılan görseller öğrencilere verilmektedir. |
Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas. M. H. Ross, W. Pawlina. Temel Histoloji. L. C. Junqueira, J. Carneiro. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | X | |||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 1 | 7 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(107/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Semiha Mervenur KALENDER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ, Öğr.Gör. Semiha Mervenur KALENDER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye hücre, doku, organ ve sistem seviyesinde histolojik yapıları tanıyabilme yetkinliğinin kazandırılması ve bu sistemlerin yapı ve işleyişi hakkında klinikte karşılaşılabilecek durumlar ile uyumlu bir şekilde teorik bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hücre ve Organeller,Epitel Doku Tipleri ve Histolojisi,Bağ Doku Tipleri ve Histolojisi,İntegümenter Sistem,Kıkırdak Doku Tipleri ve Histolojisi,Kemik Doku Histolojisi,Sinir Sistemi Histolojisi,Kas Doku Tipleri ve Histolojisi,Kardiyovasküler ve Lenfoid Sistem Histolojisi,Sindirim Sistemi Histolojisi,Solunum Sistemi Histolojisi,Endokrin Sistem Histolojisi,Üreme Sistemi Histolojisi,Duyu Organları Histolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan vücudundaki sistemleri doku ve hücre düzeyinde tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Sistemlere ait doku ve hücrelerin ayrımını yaparak bazı klinik durumları tanımlar. | 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre ve Organeller | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
2 | Epitel Doku Tipleri ve Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
3 | Bağ Doku Tipleri ve Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
4 | İntegümenter Sistem | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
5 | Kıkırdak Doku Tipleri ve Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
6 | Kemik Doku Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
7 | Sinir Sistemi Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
8 | Kas Doku Tipleri ve Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
9 | Kardiyovasküler ve Lenfoid Sistem Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
10 | Sindirim Sistemi Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
11 | Solunum Sistemi Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
12 | Endokrin Sistem Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
13 | Üreme Sistemi Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
14 | Duyu Organları Histolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
Kaynak |
Derste anlatılan sunum ve kullanılan görseller öğrencilere verilmektedir. |
Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas. M. H. Ross, W. Pawlina. Temel Histoloji. L. C. Junqueira, J. Carneiro. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | X | |||||
2 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak hareket eder. | X | |||||
3 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
4 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. Alanında öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstenir. | X | |||||
6 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak, diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyiminde sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
10 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
12 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
13 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
14 | Patoloji Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |