Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRME OPTİĞİ VE REFRAKSİYON | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Göktuğ DEMİRCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı öğrencilerin görme kalitesi, kırma kusurları ve düzeltilme prensiplerini kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Ders tanıtımı ve görme optiğine giriş,Optik Sistem Olarak Göz: Pupilla cevabı ve görmeye etkisi, görme keskinliği ve görme alanı,Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon I,Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon II,Refraktif kusurlar ve tanımlar,Ametropi Korreksiyonu: Gözlük, kontak lens, intraoküler lens, cerrahi.,Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon I,Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon II,Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği, akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri I,Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği, akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri II,Multifokal lensler (tipleri, Prentice kuralı ve bifokal dizayn), özel lensler, monoküler diplopi,Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı I,Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı II,Ders tekrarı ve sorular; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin optik fizik ve geometrik hakkında bilgi sahibi olmaları, insan gözü optiği ve anatomisine hakim olmaları, refraktif kusurlar bu kusurların klinik yansımalarını ve bu kusurların tedavi yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | 1, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Ders tanıtımı ve görme optiğine giriş | Sunumlar |
2 | Optik Sistem Olarak Göz: Pupilla cevabı ve görmeye etkisi, görme keskinliği ve görme alanı | Sunumlar |
3 | Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon I | Sunumlar |
4 | Gözün rekraftik durumu, (uzak nokta, emetropi, ametropi), anizometropi, anizokonia ve unilateral afaki, akomodasyon II | Sunumlar |
5 | Refraktif kusurlar ve tanımlar | Sunumlar |
6 | Ametropi Korreksiyonu: Gözlük, kontak lens, intraoküler lens, cerrahi. | Sunumlar |
7 | Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon I | Sunumlar |
8 | Klinik Refraksiyon: Objektif refraksiyon (retinoskopi), subjektif refraksiyon teknikleri, sikloplejik ve nonsikloplejik refraksiyon II | Sunumlar |
9 | Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği, akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri I | Sunumlar |
10 | Klinik akomodatif problemler (presbiyopi, akomodasyon fazlalığı ve yetmezliği, akomodatif konverjans/akomodasyon oranı, gözlük veya kontak lensle düzeltmenin akomodasyon ve konverjans üzerine etkileri II | Sunumlar |
11 | Multifokal lensler (tipleri, Prentice kuralı ve bifokal dizayn), özel lensler, monoküler diplopi | Sunumlar |
12 | Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı I | Sunumlar |
13 | Görme Mekanizması, görme kalitesini saptama, ışığın sapma teorisi, göz uyumu, görme alanı II | Sunumlar |
14 | Ders tekrarı ve sorular | Sunumlar |
Kaynak |
Klinik Optik (American Academy of Ophthalmology) Temel Göz Hastalıkları (Prof.Dr. Pınar Aydın) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |