Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OPTİSYENLİK II-Güz Dönemi2+33,512
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKişiye uygun cam ve çerçeve seçimi yapabilmek, prizmatik reçete analizi yapabilmek
Dersin İçeriğiBu ders; Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı,Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları,Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini,Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı,Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı,Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti,Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Kişiye uygun gözlük seçimini tanıyabilecektir. 1.1. Yüz şekline uygun çerçeveyi saptar. 1.2. Kişinin kullanım alanlarına uygun optik cam seçimi saptar. 2. Nilör çerçeveyi tanıyabileceklerdir. 2.1. Nilör çerçeveye cam montajını açıklar. 3. Prizmatik reçete analizini açıklayabileceklerdir.16, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimiÖn Okuma
2Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajıÖn Okuma
3Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenmeÖn Okuma
4Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajıÖn Okuma
5Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajıÖn Okuma
6Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesaplarıÖn Okuma
7Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayiniÖn Okuma
8Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajıÖn Okuma
9Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajıÖn Okuma
10Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajıÖn Okuma
11Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesiÖn Okuma
12Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajıÖn Okuma
13Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespitiÖn Okuma
14Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılmasıÖn Okuma
Kaynak
1) Aksak,E.-Küçüker, T. (2005) Gözlükçülük .Eskişehir 2) Onur Yarar, Erdoğan Özdemir. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016, Ankara. 3) Saniye Tekerek. Çözümlü Örneklerle Optisyenlik, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme14570
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12560
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler10550
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)370
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(370/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OPTİSYENLİK II-Güz Dönemi2+33,512
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKişiye uygun cam ve çerçeve seçimi yapabilmek, prizmatik reçete analizi yapabilmek
Dersin İçeriğiBu ders; Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı,Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları,Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini,Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı,Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı,Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti,Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Kişiye uygun gözlük seçimini tanıyabilecektir. 1.1. Yüz şekline uygun çerçeveyi saptar. 1.2. Kişinin kullanım alanlarına uygun optik cam seçimi saptar. 2. Nilör çerçeveyi tanıyabileceklerdir. 2.1. Nilör çerçeveye cam montajını açıklar. 3. Prizmatik reçete analizini açıklayabileceklerdir.16, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimiÖn Okuma
2Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajıÖn Okuma
3Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenmeÖn Okuma
4Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajıÖn Okuma
5Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajıÖn Okuma
6Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesaplarıÖn Okuma
7Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayiniÖn Okuma
8Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajıÖn Okuma
9Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajıÖn Okuma
10Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajıÖn Okuma
11Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesiÖn Okuma
12Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajıÖn Okuma
13Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespitiÖn Okuma
14Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılmasıÖn Okuma
Kaynak
1) Aksak,E.-Küçüker, T. (2005) Gözlükçülük .Eskişehir 2) Onur Yarar, Erdoğan Özdemir. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016, Ankara. 3) Saniye Tekerek. Çözümlü Örneklerle Optisyenlik, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:43Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:45