Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OPTİSYENLİĞE GİRİŞ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOptisyenlik mesleğinin kanun, yönetmelik, deontoloji meslek tarihi ve gelişimi konularının anlatımı, mesleki tüm argümanlar (reçete, cam, çerçeve, lens vb..) temel bilgilerin anlatımı, laboratuvar araç ve gereçlerinin teorik olarak tanımlanması
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi,kural ve gerekliliği,Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi ve gelişimi,Gözlük ve lenslerin tarihçesi,Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları,Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar,Transpoze,Gözlük ve çerçeve çeşitleri,Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri,Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri,Konkav ve konveks lenslerin özellikleri,Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri,Gözlük camlarında yansıma önleyici kaplamalar,Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar,Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Optisyenlik mesleğinin önemi ve gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.16, 9A
Temel görme cihazları (gözlük, kontakt lens, az görmeye yardımcı cihazlar) ve diğer optik gereçler konusunda mesleğin gerektirdiği bilgisi ile kullanım becerisine sahip olur.16, 9A
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, satışı ile hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlar.16, 9A
Gözlük ve diğer optik gereçlerin bakımı ve tamiri için gerekli mesleki ekipman ile cihazları kullanabilir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi,kural ve gerekliliğiÖn Okuma
2Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi ve gelişimiÖn Okuma
3Gözlük ve lenslerin tarihçesiÖn Okuma
4Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumluluklarıÖn Okuma
5Terminolojik terimler ve mesleki tanımlarÖn Okuma
6TranspozeÖn Okuma
7Gözlük ve çerçeve çeşitleriÖn Okuma
8Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleriÖn Okuma
9Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleriÖn Okuma
10Konkav ve konveks lenslerin özellikleriÖn Okuma
11Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleriÖn Okuma
12Gözlük camlarında yansıma önleyici kaplamalarÖn Okuma
13Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlarÖn Okuma
14Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniğiÖn Okuma
Kaynak
1) Aksak, E., Küçüker, T., “Gözlükçülük”, Eskişehir, 2005. 2) Özdemir, E., Yarar, O., “Temel Optisyenlik”, Güneş Tıp Kitapevi, Ankara, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler9436
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı188
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OPTİSYENLİĞE GİRİŞ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOptisyenlik mesleğinin kanun, yönetmelik, deontoloji meslek tarihi ve gelişimi konularının anlatımı, mesleki tüm argümanlar (reçete, cam, çerçeve, lens vb..) temel bilgilerin anlatımı, laboratuvar araç ve gereçlerinin teorik olarak tanımlanması
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi,kural ve gerekliliği,Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi ve gelişimi,Gözlük ve lenslerin tarihçesi,Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları,Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar,Transpoze,Gözlük ve çerçeve çeşitleri,Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri,Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri,Konkav ve konveks lenslerin özellikleri,Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri,Gözlük camlarında yansıma önleyici kaplamalar,Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar,Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Optisyenlik mesleğinin önemi ve gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur.16, 9A
Temel görme cihazları (gözlük, kontakt lens, az görmeye yardımcı cihazlar) ve diğer optik gereçler konusunda mesleğin gerektirdiği bilgisi ile kullanım becerisine sahip olur.16, 9A
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, satışı ile hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlar.16, 9A
Gözlük ve diğer optik gereçlerin bakımı ve tamiri için gerekli mesleki ekipman ile cihazları kullanabilir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi,kural ve gerekliliğiÖn Okuma
2Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi ve gelişimiÖn Okuma
3Gözlük ve lenslerin tarihçesiÖn Okuma
4Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumluluklarıÖn Okuma
5Terminolojik terimler ve mesleki tanımlarÖn Okuma
6TranspozeÖn Okuma
7Gözlük ve çerçeve çeşitleriÖn Okuma
8Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleriÖn Okuma
9Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleriÖn Okuma
10Konkav ve konveks lenslerin özellikleriÖn Okuma
11Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleriÖn Okuma
12Gözlük camlarında yansıma önleyici kaplamalarÖn Okuma
13Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlarÖn Okuma
14Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniğiÖn Okuma
Kaynak
1) Aksak, E., Küçüker, T., “Gözlükçülük”, Eskişehir, 2005. 2) Özdemir, E., Yarar, O., “Temel Optisyenlik”, Güneş Tıp Kitapevi, Ankara, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:43Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:45