Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPTİSYENLİK PAKET PROGRAMLARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Optisyenlik müesseselerinde kullanılan SGK medula optik sistemi işleyişini, Ürün Takip Sistemini öğrenmek ve temel paket programlarını etkin bir şekilde kullanılabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sgk medula optik sistemini tanıma ve hak sorgulama yapabilme.,SGK medula optik sisteminde manuel reçete girişi, girişi yapılan reçetenin kontrol edilmesi.,SGK medula optik sisteminde dönem sonlandırma işlemi.,Afak kontakt lens, prizmatik cam ve teleskopik gözlük reçetelerinin rapor kaydetme işlemleri,SGK fiyat listesi ve cam gruplarını tanıma.,Ürün Takip Sistemi nedir, hangi amaçla müesseselerde kullanılır.,Ürün Takip Sistemi kullanarak ürün aldım - verdim işlemleri gerçekleştirme.,Ürün Takip Sisteminde Tüketiye Verme bildirimi,Tüketiciden İade alma işlemleri.,bireysel ve kurumsal müesseselerde kullanılan çeşitli paket programların isimleri -sistemsel işleyişi,Stok giriş , Marka Tanımları, Cam,Lens,Çerçeve stok girişleri,Stok çıkış işlemleri , şubeler arası stok transferi .,Stok kartları, Stok sayımı, Barkod basımı, ,Cari hesap hareketleri, Kasa föy kontrolü, ödeme planı taksitli ve açık hesapların kapatılması.,Müşteri kaydı oluşturarak ,fatura kesilmesi gibi konularını içermektedir.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Optisyenlik müesseselerinde kullanılan paket programlarını kullanabilmek ve medula optik sistemi reçete kayıt işlemleri ve reçete kaydetme hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 19, 37, 8, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sgk medula optik sistemini tanıma ve hak sorgulama yapabilme. | |
2 | SGK medula optik sisteminde manuel reçete girişi, girişi yapılan reçetenin kontrol edilmesi. | |
3 | SGK medula optik sisteminde dönem sonlandırma işlemi. | |
4 | Afak kontakt lens, prizmatik cam ve teleskopik gözlük reçetelerinin rapor kaydetme işlemleri | |
5 | SGK fiyat listesi ve cam gruplarını tanıma. | |
6 | Ürün Takip Sistemi nedir, hangi amaçla müesseselerde kullanılır. | |
7 | Ürün Takip Sistemi kullanarak ürün aldım - verdim işlemleri gerçekleştirme. | |
8 | Ürün Takip Sisteminde Tüketiye Verme bildirimi,Tüketiciden İade alma işlemleri. | |
9 | bireysel ve kurumsal müesseselerde kullanılan çeşitli paket programların isimleri -sistemsel işleyişi | |
10 | Stok giriş , Marka Tanımları, Cam,Lens,Çerçeve stok girişleri | |
11 | Stok çıkış işlemleri , şubeler arası stok transferi . | |
12 | Stok kartları, Stok sayımı, Barkod basımı, | |
13 | Cari hesap hareketleri, Kasa föy kontrolü, ödeme planı taksitli ve açık hesapların kapatılması. | |
14 | Müşteri kaydı oluşturarak ,fatura kesilmesi gibi konularını içermektedir. |
Kaynak |
PowerPoint sunum dosyaları. |
Ders kitabı, yardımcı kitaplar ve diğer kaynaklar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 2 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 167 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPTİSYENLİK PAKET PROGRAMLARI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Optisyenlik müesseselerinde kullanılan SGK medula optik sistemi işleyişini, Ürün Takip Sistemini öğrenmek ve temel paket programlarını etkin bir şekilde kullanılabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sgk medula optik sistemini tanıma ve hak sorgulama yapabilme.,SGK medula optik sisteminde manuel reçete girişi, girişi yapılan reçetenin kontrol edilmesi.,SGK medula optik sisteminde dönem sonlandırma işlemi.,Afak kontakt lens, prizmatik cam ve teleskopik gözlük reçetelerinin rapor kaydetme işlemleri,SGK fiyat listesi ve cam gruplarını tanıma.,Ürün Takip Sistemi nedir, hangi amaçla müesseselerde kullanılır.,Ürün Takip Sistemi kullanarak ürün aldım - verdim işlemleri gerçekleştirme.,Ürün Takip Sisteminde Tüketiye Verme bildirimi,Tüketiciden İade alma işlemleri.,bireysel ve kurumsal müesseselerde kullanılan çeşitli paket programların isimleri -sistemsel işleyişi,Stok giriş , Marka Tanımları, Cam,Lens,Çerçeve stok girişleri,Stok çıkış işlemleri , şubeler arası stok transferi .,Stok kartları, Stok sayımı, Barkod basımı, ,Cari hesap hareketleri, Kasa föy kontrolü, ödeme planı taksitli ve açık hesapların kapatılması.,Müşteri kaydı oluşturarak ,fatura kesilmesi gibi konularını içermektedir.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Optisyenlik müesseselerinde kullanılan paket programlarını kullanabilmek ve medula optik sistemi reçete kayıt işlemleri ve reçete kaydetme hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 19, 37, 8, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sgk medula optik sistemini tanıma ve hak sorgulama yapabilme. | |
2 | SGK medula optik sisteminde manuel reçete girişi, girişi yapılan reçetenin kontrol edilmesi. | |
3 | SGK medula optik sisteminde dönem sonlandırma işlemi. | |
4 | Afak kontakt lens, prizmatik cam ve teleskopik gözlük reçetelerinin rapor kaydetme işlemleri | |
5 | SGK fiyat listesi ve cam gruplarını tanıma. | |
6 | Ürün Takip Sistemi nedir, hangi amaçla müesseselerde kullanılır. | |
7 | Ürün Takip Sistemi kullanarak ürün aldım - verdim işlemleri gerçekleştirme. | |
8 | Ürün Takip Sisteminde Tüketiye Verme bildirimi,Tüketiciden İade alma işlemleri. | |
9 | bireysel ve kurumsal müesseselerde kullanılan çeşitli paket programların isimleri -sistemsel işleyişi | |
10 | Stok giriş , Marka Tanımları, Cam,Lens,Çerçeve stok girişleri | |
11 | Stok çıkış işlemleri , şubeler arası stok transferi . | |
12 | Stok kartları, Stok sayımı, Barkod basımı, | |
13 | Cari hesap hareketleri, Kasa föy kontrolü, ödeme planı taksitli ve açık hesapların kapatılması. | |
14 | Müşteri kaydı oluşturarak ,fatura kesilmesi gibi konularını içermektedir. |
Kaynak |
PowerPoint sunum dosyaları. |
Ders kitabı, yardımcı kitaplar ve diğer kaynaklar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
5 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
6 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |