Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI VE KULAK KALIPLARI I-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYetişkinlerde işitme cihazı seçim kriterleri, işitme cihazı ayarlamaları ve işitme cihazlı hasta takibi hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme cihazları ve temel özelliklerini tanımlar.16, 9A
Uygun işitme cihazı seçimi kullanır.16, 9A
İşitme cihazı kalıbı hazırlanmasını yorumlar.16, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını tanır.16, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini uygular.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyonÖn hazırlık yok
2İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme cihazının temel elementleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitme cihazlarının kişisel montajıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 467-534) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 77-97) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 413-483) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 703-834)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı717
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı14242
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI VE KULAK KALIPLARI I-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYetişkinlerde işitme cihazı seçim kriterleri, işitme cihazı ayarlamaları ve işitme cihazlı hasta takibi hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyon,İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamaları,Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileri,İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesi,İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,İşitme cihazının temel elementleri,İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımı,Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıkları,İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri),İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliği,Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanması,İşitme cihazlarının kişisel montajı,CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme cihazları ve temel özelliklerini tanımlar.16, 9A
Uygun işitme cihazı seçimi kullanır.16, 9A
İşitme cihazı kalıbı hazırlanmasını yorumlar.16, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin uygulamasını tanır.16, 9A
Farklı işitme cihazı çeşitlerinin fittingini uygular.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sözel iletişim bozuklukları ve rehabilitasyonÖn hazırlık yok
2İşitsel rehabilitasyon programları ve temel aşamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Koklear patolojilerin işitme ve iletişim üzerine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kayıplı hastanın değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme cihazının temel elementleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme cihazlarının çeşitleri ve farklı işitme kayıpları için kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kişisel işitme cihazlarının temel özellikleri ve farklılıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İşitme cihazı seçme yöntemleri (Gerçek-Kulak Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşitme cihazlarının seçimi ve geçerliliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kulak kalıplarının değerlendirilmesi ve doğru hazırlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitme cihazlarının kişisel montajıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13CROS, BICROS ve diğer klasik olmayan işitme cihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 467-534) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 77-97) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 413-483) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 703-834)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50