Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI VE KULAK KALIPLARI II-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDeğişik yaş gruplarında işitme kayıplı hastaların işitmelerine yardımcı olabilecek elektronik cihazların seçimi, ayarlanması ve uygulanma ilkelerini kavrayarak uygular.
Dersin İçeriğiBu ders; Kulak izi alınması süreci,Kulak Kalıbı ve modifikasyonları,Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi ,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REUG ,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REOG,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REAR/REİG,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - RECD,Kemiğe implante işitme cihazları,Koklear implant,Orta kulak ve Beyinsapı implantları,SUT nedir, işitme cihazında SUT,İşitmeye yardımcı cihazlar,Özel durumlarda cihazlandırma I,Özel durumlarda cihazlandırma II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kulak izi alabilir ve akustik modifikasyona uygun kalıp isteyebilir.9A
İşitme cihazı uygularken gerçek kulak ölçüm yöntemini kullanır.16, 9A
SUT hakkında bilgi sahibi olur ve hastalara anlatır.16, 9A
İşitme cihazı kontrolünde datasheet kullanır ve HIT ölçümlerini uygular.16, 9A
Özel vakalarda amplifikasyon yapabilir.16, 9A
İşitsel implant ve genel özelliklerini sıralar.16, 9A
İşitmeye yardımcı cihazları bilir. Uygun hasta grubuna tavsiyede bulunabilir16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kulak izi alınması süreciÖn hazırlık yok
2Kulak Kalıbı ve modifikasyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REUG Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REOGÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REAR/REİGÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - RECDÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kemiğe implante işitme cihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Koklear implantÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Orta kulak ve Beyinsapı implantlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11SUT nedir, işitme cihazında SUTÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitmeye yardımcı cihazlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Özel durumlarda cihazlandırma IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Özel durumlarda cihazlandırma IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı717
Ara Sınav ve Hazırlığı13232
Genel Sınav ve Hazırlığı14242
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI VE KULAK KALIPLARI II-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDeğişik yaş gruplarında işitme kayıplı hastaların işitmelerine yardımcı olabilecek elektronik cihazların seçimi, ayarlanması ve uygulanma ilkelerini kavrayarak uygular.
Dersin İçeriğiBu ders; Kulak izi alınması süreci,Kulak Kalıbı ve modifikasyonları,Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi ,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REUG ,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REOG,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REAR/REİG,İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - RECD,Kemiğe implante işitme cihazları,Koklear implant,Orta kulak ve Beyinsapı implantları,SUT nedir, işitme cihazında SUT,İşitmeye yardımcı cihazlar,Özel durumlarda cihazlandırma I,Özel durumlarda cihazlandırma II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kulak izi alabilir ve akustik modifikasyona uygun kalıp isteyebilir.9A
İşitme cihazı uygularken gerçek kulak ölçüm yöntemini kullanır.16, 9A
SUT hakkında bilgi sahibi olur ve hastalara anlatır.16, 9A
İşitme cihazı kontrolünde datasheet kullanır ve HIT ölçümlerini uygular.16, 9A
Özel vakalarda amplifikasyon yapabilir.16, 9A
İşitsel implant ve genel özelliklerini sıralar.16, 9A
İşitmeye yardımcı cihazları bilir. Uygun hasta grubuna tavsiyede bulunabilir16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kulak izi alınması süreciÖn hazırlık yok
2Kulak Kalıbı ve modifikasyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Kulak kalıbı akustiği ve teknolojisi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REUG Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REOGÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - REAR/REİGÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7İşitme cihazlarında gerçek kulak ölçümleri - RECDÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kemiğe implante işitme cihazlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Koklear implantÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Orta kulak ve Beyinsapı implantlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11SUT nedir, işitme cihazında SUTÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitmeye yardımcı cihazlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Özel durumlarda cihazlandırma IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Özel durumlarda cihazlandırma IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Editör:Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care,2003 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50