Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ II-Bahar Dönemi2+446
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Erol BELGİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme ile ilgili yapılarda; hücre, doku, organ ve sinir yollarındaki işitsel hastalıkların testlerinin, tanısının ve ileri düzeydeki vakalara müdahalenin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; ABR,ABR'de maskeleme,ASSR,İşitsel orta Latans cevapları,İşitsel geç latans cevapları,P300,Mismatch Negativity,İleri maskeleme teknikleri 1,İleri maskeleme teknikleri 2,Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri,Fonksiyonel işitme kaybı testleri,SISI, Tone decay, refleks decay testi,Konuşma testlerinde maskeleme,Subjektif işitsel testlerin objektif testler ile ilişkilendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elektrofizyolojik test yöntemlerini listeler.16, 4, 9A
İşitsel orta Latans ve geç latans cevaplarını tanır.13, 16, 4, 9A
Komplike vakalarda maskeleme prosedürlerini uygular.13, 16, 4, 8, 9A
Gürültüde konuşma testlerini ifade eder.13, 16, 4, 9A
Fonksiyonel işitme kayıplı hastaları ayırt edebilir.13, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1ABRÖn hazırlık yok
2ABR'de maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3ASSRÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitsel orta Latans cevaplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitsel geç latans cevaplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6P300Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Mismatch NegativityÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İleri maskeleme teknikleri 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İleri maskeleme teknikleri 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Gürültüde Konuşmayı Anlama testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Fonksiyonel işitme kaybı testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12SISI, Tone decay, refleks decay testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Konuşma testlerinde maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Subjektif işitsel testlerin objektif testler ile ilişkilendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme14798
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)190
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(190/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ II-Bahar Dönemi2+446
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Erol BELGİN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme ile ilgili yapılarda; hücre, doku, organ ve sinir yollarındaki işitsel hastalıkların testlerinin, tanısının ve ileri düzeydeki vakalara müdahalenin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; ABR,ABR'de maskeleme,ASSR,İşitsel orta Latans cevapları,İşitsel geç latans cevapları,P300,Mismatch Negativity,İleri maskeleme teknikleri 1,İleri maskeleme teknikleri 2,Gürültüde Konuşmayı Anlama testleri,Fonksiyonel işitme kaybı testleri,SISI, Tone decay, refleks decay testi,Konuşma testlerinde maskeleme,Subjektif işitsel testlerin objektif testler ile ilişkilendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elektrofizyolojik test yöntemlerini listeler.16, 4, 9A
İşitsel orta Latans ve geç latans cevaplarını tanır.13, 16, 4, 9A
Komplike vakalarda maskeleme prosedürlerini uygular.13, 16, 4, 8, 9A
Gürültüde konuşma testlerini ifade eder.13, 16, 4, 9A
Fonksiyonel işitme kayıplı hastaları ayırt edebilir.13, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1ABRÖn hazırlık yok
2ABR'de maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3ASSRÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitsel orta Latans cevaplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitsel geç latans cevaplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6P300Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Mismatch NegativityÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İleri maskeleme teknikleri 1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İleri maskeleme teknikleri 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Gürültüde Konuşmayı Anlama testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Fonksiyonel işitme kaybı testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12SISI, Tone decay, refleks decay testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Konuşma testlerinde maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Subjektif işitsel testlerin objektif testler ile ilişkilendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50