Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME SİSTEMİ VE PATOLOJİLERİ I-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ogrencilerin kulak burun bogaz hastaliklari kapsamında yer alan ve sıklıkla karşılaşılan hastalıkların genel özelliklerini tartşıp ayırt edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Isitme kayiplarina genel bakis-1,Isitme kayiplarina genel bakis-2,Akut otitis media-1,Akut otitis media-2,Seroz otitis media-1,Seroz otitis media-2,Meniere hastaligi-1,Meniere hastaligi-2,Superior semisirkuler kanal dehisansi,Vestibuler schwannoma,Çocuklarda işitme kayıpları,Çocuklarda işitme kayıpları,Otoskleroz-1,Otoskleroz-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kulak burun bogaz hastaliklarini genel hatlari ile yorumlar.16, 9A
Otolojik hastalıklardan sık karşılaşılanlarının neler olduğunu ve nasıl seyrettiğini irdeleyebilir.16, 9A
İşitmeyi etkileyen hastalik tablolarinin oyku, etyoloji, muayene, tani koyma ve tedavi sureclerini kaydeder.16, 9A
Odyolojik acil islem gerektiren yakinmalarin ve odyolojik test protokolunun neler oldugunu açıklar.9A
Sık karsilasilan laringolojik yakinma ve hastaliklarin yakinma, bulgu ve seyrinin nasil oldugunu , nasil tedavi edildigini anlatır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Isitme kayiplarina genel bakis-1Ön hazırlık yok
2Isitme kayiplarina genel bakis-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Akut otitis media-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Akut otitis media-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Seroz otitis media-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Seroz otitis media-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Meniere hastaligi-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Meniere hastaligi-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Superior semisirkuler kanal dehisansiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Vestibuler schwannomaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Çocuklarda işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocuklarda işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Otoskleroz-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Otoskleroz-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 5) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 6)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME SİSTEMİ VE PATOLOJİLERİ I-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ogrencilerin kulak burun bogaz hastaliklari kapsamında yer alan ve sıklıkla karşılaşılan hastalıkların genel özelliklerini tartşıp ayırt edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Isitme kayiplarina genel bakis-1,Isitme kayiplarina genel bakis-2,Akut otitis media-1,Akut otitis media-2,Seroz otitis media-1,Seroz otitis media-2,Meniere hastaligi-1,Meniere hastaligi-2,Superior semisirkuler kanal dehisansi,Vestibuler schwannoma,Çocuklarda işitme kayıpları,Çocuklarda işitme kayıpları,Otoskleroz-1,Otoskleroz-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kulak burun bogaz hastaliklarini genel hatlari ile yorumlar.16, 9A
Otolojik hastalıklardan sık karşılaşılanlarının neler olduğunu ve nasıl seyrettiğini irdeleyebilir.16, 9A
İşitmeyi etkileyen hastalik tablolarinin oyku, etyoloji, muayene, tani koyma ve tedavi sureclerini kaydeder.16, 9A
Odyolojik acil islem gerektiren yakinmalarin ve odyolojik test protokolunun neler oldugunu açıklar.9A
Sık karsilasilan laringolojik yakinma ve hastaliklarin yakinma, bulgu ve seyrinin nasil oldugunu , nasil tedavi edildigini anlatır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Isitme kayiplarina genel bakis-1Ön hazırlık yok
2Isitme kayiplarina genel bakis-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Akut otitis media-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Akut otitis media-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Seroz otitis media-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Seroz otitis media-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Meniere hastaligi-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Meniere hastaligi-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Superior semisirkuler kanal dehisansiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Vestibuler schwannomaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Çocuklarda işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Çocuklarda işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Otoskleroz-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Otoskleroz-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 5) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 6)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50