Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK ODYOLOJİK TEST YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi3+246
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Büşra Nur ESER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında çalışan odyometri teknikerlerinin, bebek ve çocuklarda yaş ve gelişim dönemlerine göre uygulanması gereken odyolojik testler hakkında gerekli bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik grupta gelişim basamakları,İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamakları,İşitme kayıplarının sınıflandırılması,İşitme kayıplarının derecelendirilmesi,Yenidoğan işitme taramaları,Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testi,Otoakustik emisyon,Davranış gözlemleme odyometrisi,Oyun odyometrisi,Pediatrik konuşma odyometrisi,Davranışsal odyolojik test yöntemleri,Sendromik işitme kayıpları,Genetik işitme kayıpları,Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıpları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini belirler.16, 4, 9A
Bebeklerde ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini tanımlar.16, 4, 9A
Saf ses odyometrisi, konuşma odyometrisi ve akustik immitansmetri testlerini yorumlar.16, 4, 9A
Davranışsal odyolojik test yöntemlerini uygular ve yorumlar.16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik grupta gelişim basamaklarıÖn hazırlık yok
2İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme kayıplarının sınıflandırılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kayıplarının derecelendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Yenidoğan işitme taramalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Otoakustik emisyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Davranış gözlemleme odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Oyun odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Pediatrik konuşma odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Davranışsal odyolojik test yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Sendromik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Genetik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları.
İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 335-350) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 435-500) Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 191-254)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12727
Genel Sınav ve Hazırlığı13737
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)176
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK ODYOLOJİK TEST YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi3+246
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Büşra Nur ESER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında çalışan odyometri teknikerlerinin, bebek ve çocuklarda yaş ve gelişim dönemlerine göre uygulanması gereken odyolojik testler hakkında gerekli bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatrik grupta gelişim basamakları,İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamakları,İşitme kayıplarının sınıflandırılması,İşitme kayıplarının derecelendirilmesi,Yenidoğan işitme taramaları,Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testi,Otoakustik emisyon,Davranış gözlemleme odyometrisi,Oyun odyometrisi,Pediatrik konuşma odyometrisi,Davranışsal odyolojik test yöntemleri,Sendromik işitme kayıpları,Genetik işitme kayıpları,Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıpları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini belirler.16, 4, 9A
Bebeklerde ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini tanımlar.16, 4, 9A
Saf ses odyometrisi, konuşma odyometrisi ve akustik immitansmetri testlerini yorumlar.16, 4, 9A
Davranışsal odyolojik test yöntemlerini uygular ve yorumlar.16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatrik grupta gelişim basamaklarıÖn hazırlık yok
2İşitme kayıplı çocuklarda gelişim basamaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme kayıplarının sınıflandırılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kayıplarının derecelendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Yenidoğan işitme taramalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Akustik immitansmetri ve Akustik refleks testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Otoakustik emisyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Davranış gözlemleme odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Oyun odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Pediatrik konuşma odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Davranışsal odyolojik test yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Sendromik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Genetik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Pediatrik grupta fonksiyonel işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları.
İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 335-350) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 435-500) Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 191-254)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50