Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+14 | 7 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Caner YATMAZ, Aylin BAKIRCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme sistemini değerlendiren subjektif ve objektif testlerin laboratuvar ortamında uygulanarak pratik beceri kazanıldıktan sonra hasta üzerinde uygulanabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme,Odyogram okuma ve işaretleme,Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti,Konuşma odyometrisi,Klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır?,Kemik yolu maskeleme prosedürü,Hava yolu maskeleme prosedürü,Sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme,İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme,Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme,Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?,Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler,Zor vakalarda maskeleme prosedürü I,Zor vakalarda maskeleme prosedürü II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini açıklar ve uygular. | 13, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
İşitme kaybının derecelerini ve tiplerini tanımlar. | 13, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
Odyometre cihazında maskeleme yapar. | 13, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
Objektif işitsel test uygulama ortamının nasıl olması gerektiğini açıklar. | 13, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | |
Odyoloji kliniklerinde hasta ve yakınlarıyla nasıl diyalog kuracağını ve sözel iletişimde bulunulacağını bilir ve kendi cümleleriyle ifade eder. | 13, 16, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Odyogram okuma ve işaretleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Konuşma odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kemik yolu maskeleme prosedürü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Hava yolu maskeleme prosedürü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Zor vakalarda maskeleme prosedürü I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Zor vakalarda maskeleme prosedürü II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Geçmiş dönemde sunulan powerpoint programları ile web sitesine yüklenen word dosyaları |
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 14 | 196 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+14 | 7 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Caner YATMAZ, Aylin BAKIRCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme sistemini değerlendiren subjektif ve objektif testlerin laboratuvar ortamında uygulanarak pratik beceri kazanıldıktan sonra hasta üzerinde uygulanabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme,Odyogram okuma ve işaretleme,Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti,Konuşma odyometrisi,Klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır?,Kemik yolu maskeleme prosedürü,Hava yolu maskeleme prosedürü,Sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme,İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme,Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme,Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?,Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler,Zor vakalarda maskeleme prosedürü I,Zor vakalarda maskeleme prosedürü II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini açıklar ve uygular. | 13, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
İşitme kaybının derecelerini ve tiplerini tanımlar. | 13, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
Odyometre cihazında maskeleme yapar. | 13, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | A |
Objektif işitsel test uygulama ortamının nasıl olması gerektiğini açıklar. | 13, 16, 17, 4, 6, 8, 9 | |
Odyoloji kliniklerinde hasta ve yakınlarıyla nasıl diyalog kuracağını ve sözel iletişimde bulunulacağını bilir ve kendi cümleleriyle ifade eder. | 13, 16, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Odyogram okuma ve işaretleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Konuşma odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kemik yolu maskeleme prosedürü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Hava yolu maskeleme prosedürü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Zor vakalarda maskeleme prosedürü I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Zor vakalarda maskeleme prosedürü II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Geçmiş dönemde sunulan powerpoint programları ile web sitesine yüklenen word dosyaları |
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |