Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA I-Güz Dönemi0+1478
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Caner YATMAZ, Aylin BAKIRCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme sistemini değerlendiren subjektif ve objektif testlerin laboratuvar ortamında uygulanarak pratik beceri kazanıldıktan sonra hasta üzerinde uygulanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme,Odyogram okuma ve işaretleme,Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti,Konuşma odyometrisi,Klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır?,Kemik yolu maskeleme prosedürü,Hava yolu maskeleme prosedürü,Sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme,İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme,Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme,Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?,Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler,Zor vakalarda maskeleme prosedürü I,Zor vakalarda maskeleme prosedürü II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini açıklar ve uygular.13, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
İşitme kaybının derecelerini ve tiplerini tanımlar.13, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Odyometre cihazında maskeleme yapar.13, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Objektif işitsel test uygulama ortamının nasıl olması gerektiğini açıklar.13, 16, 17, 4, 6, 8, 9
Odyoloji kliniklerinde hasta ve yakınlarıyla nasıl diyalog kuracağını ve sözel iletişimde bulunulacağını bilir ve kendi cümleleriyle ifade eder. 13, 16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Odyometre Cihazının Temel Parçalarını ÖğrenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Odyogram okuma ve işaretlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespitiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Konuşma odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Kemik yolu maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Hava yolu maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Sensörinöral işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İletim tipi işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Mikst tip işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Maskeleme ikileminde yapılacak işlemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Zor vakalarda maskeleme prosedürü IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Zor vakalarda maskeleme prosedürü IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Geçmiş dönemde sunulan powerpoint programları ile web sitesine yüklenen word dosyaları
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1414196
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİKTE EĞİTİM VE UYGULAMA I-Güz Dönemi0+1478
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Caner YATMAZ, Aylin BAKIRCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme sistemini değerlendiren subjektif ve objektif testlerin laboratuvar ortamında uygulanarak pratik beceri kazanıldıktan sonra hasta üzerinde uygulanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme,Odyogram okuma ve işaretleme,Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti,Konuşma odyometrisi,Klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır?,Kemik yolu maskeleme prosedürü,Hava yolu maskeleme prosedürü,Sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme,İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme,Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme,Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?,Maskeleme ikileminde yapılacak işlemler,Zor vakalarda maskeleme prosedürü I,Zor vakalarda maskeleme prosedürü II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Saf ses ve konuşma odyometrisi testlerini açıklar ve uygular.13, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
İşitme kaybının derecelerini ve tiplerini tanımlar.13, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Odyometre cihazında maskeleme yapar.13, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Objektif işitsel test uygulama ortamının nasıl olması gerektiğini açıklar.13, 16, 17, 4, 6, 8, 9
Odyoloji kliniklerinde hasta ve yakınlarıyla nasıl diyalog kuracağını ve sözel iletişimde bulunulacağını bilir ve kendi cümleleriyle ifade eder. 13, 16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Odyometre Cihazının Temel Parçalarını ÖğrenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Odyogram okuma ve işaretlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespitiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Konuşma odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Klinik maskeleme nedir? Hangi durumlarda kullanılmaktadır?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Kemik yolu maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Hava yolu maskeleme prosedürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Sensörinöral işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9İletim tipi işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Mikst tip işitme kayıplarında maskelemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Maskeleme ikilemi nedir? Hangi durumlarda ortaya çıkar?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Maskeleme ikileminde yapılacak işlemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Zor vakalarda maskeleme prosedürü IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Zor vakalarda maskeleme prosedürü IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Geçmiş dönemde sunulan powerpoint programları ile web sitesine yüklenen word dosyaları
Temel Odyoloji, Editör: Erol Belgin, 1. Baskı 2015, (Sayfa 69-112, 191,243) Odyoloji Klinik Uygulama Protokolleri, Editörler: Gonca Sennaroğlu, Esra Yücel, Meral Didem Türkyılmaz, Betül Çiçek Çınar, Merve Batuk, 2018, (Sayfa 1-9, 41-50) İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021, (Sayfa 113-166, 183-242) Temel Klinik Odyoloji, Çeviri Editörü: Bülent Gündüz, 7. Baskı 2022, (Sayfa 3-119, 137-186)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50