Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME SİSTEMİ VE PATOLOJİLERİ II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPediatrik, yetişkin ve geriatrik popülasyonda olası işitme patolojilerini tanımlamak ve ihtiyaca uygun şekilde hastayı yönlendirebilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Santral işitsel işlemleme bozuklukları,Santral işitsel işlemleme bozukluğu testleri,İşitsel nöropati spektrum bozukluğu,Tinnitusun patofizyolojisi,Tinnituslu hastaların odyolojik değerlendirilmesi,Tinnitus haritalama,Hiperakuzi,Genetik işitme kayıpları,Endüstriyel işitme kayıpları,Geriatrik işitme kayıpları,İşitme kayıplarının etkileri,Ototoksik ilaçlar ve işitme üzerine etkileri,Tek taraflı işitme kayıplarına yaklaşım,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Santral işitsel işlemleme bozuklukları hakkında teorik bilgi sahibi olur.16, 9A
İşitsel nöropati spektrum bozukluğu olan hasta hakkında teorik bilgi sahibi olur. Hastaya nasıl bir yaklaşım izlemesi gerektiğini bilir. 16, 9A
Tinnituslu hastaları yorumlar.16, 9A
Temel genetik geçiş özelliklerini tanımlar.16, 9A
Genetik geçişli işitme kaybı yapan hastalıkları ve genel özelliklerini açıklar.16, 9A
Ototoksik ilaç kullanan bireyde gelişen işitme kaybını tanımlayabilir yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. 16, 9A
Hiperakuzi hakkında teorik bilgi sahibi olur.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Santral işitsel işlemleme bozukluklarıÖn hazırlık yok
2Santral işitsel işlemleme bozukluğu testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitsel nöropati spektrum bozukluğuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Tinnitusun patofizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Tinnituslu hastaların odyolojik değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Tinnitus haritalamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7HiperakuziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Genetik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Endüstriyel işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Geriatrik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İşitme kayıplarının etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Ototoksik ilaçlar ve işitme üzerine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Tek taraflı işitme kayıplarına yaklaşımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3) Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME SİSTEMİ VE PATOLOJİLERİ II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Büşra Nur ESER, Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPediatrik, yetişkin ve geriatrik popülasyonda olası işitme patolojilerini tanımlamak ve ihtiyaca uygun şekilde hastayı yönlendirebilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Santral işitsel işlemleme bozuklukları,Santral işitsel işlemleme bozukluğu testleri,İşitsel nöropati spektrum bozukluğu,Tinnitusun patofizyolojisi,Tinnituslu hastaların odyolojik değerlendirilmesi,Tinnitus haritalama,Hiperakuzi,Genetik işitme kayıpları,Endüstriyel işitme kayıpları,Geriatrik işitme kayıpları,İşitme kayıplarının etkileri,Ototoksik ilaçlar ve işitme üzerine etkileri,Tek taraflı işitme kayıplarına yaklaşım,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Santral işitsel işlemleme bozuklukları hakkında teorik bilgi sahibi olur.16, 9A
İşitsel nöropati spektrum bozukluğu olan hasta hakkında teorik bilgi sahibi olur. Hastaya nasıl bir yaklaşım izlemesi gerektiğini bilir. 16, 9A
Tinnituslu hastaları yorumlar.16, 9A
Temel genetik geçiş özelliklerini tanımlar.16, 9A
Genetik geçişli işitme kaybı yapan hastalıkları ve genel özelliklerini açıklar.16, 9A
Ototoksik ilaç kullanan bireyde gelişen işitme kaybını tanımlayabilir yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. 16, 9A
Hiperakuzi hakkında teorik bilgi sahibi olur.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Santral işitsel işlemleme bozukluklarıÖn hazırlık yok
2Santral işitsel işlemleme bozukluğu testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitsel nöropati spektrum bozukluğuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Tinnitusun patofizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Tinnituslu hastaların odyolojik değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Tinnitus haritalamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7HiperakuziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Genetik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Endüstriyel işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Geriatrik işitme kayıplarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İşitme kayıplarının etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Ototoksik ilaçlar ve işitme üzerine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Tek taraflı işitme kayıplarına yaklaşımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3) Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) İşitme Kaybının Testleri,Tanısı ve Tedavisi, Editör: M. Bülent Şerbetçioğlu, 2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50