Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ I | - | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Aysel Bengi YERLİKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı,Timpanometri ve akustik refleks testi,Saf ses odyometri test teknikleri,Konuşma odyometrisi test teknikleri,Konuşma odyometrisinde maskeleme,Saf ses odyometrisinde maskeleme,Objektif odyolojik testler,İletim tipi işitme kaybı,Sensörinöral tip işitme kaybı,Mikst tip işitme kaybı,Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımları,Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testler,iletim tipi işitme kaybında odyolojik testler,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini belirleyebilmesi | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Akustik immitansmetri ve akustik refleks testlerini kullanabilmesi | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Otoakustik emisyonu uygulayabilir ve yorumlayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Akustik refleks testini yorumlayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Konuşma odyometrisi testini uygulayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Konuşma odyometrisi, saf ses testi ve akustik immitansmetriyi yorumlayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
ABR testini uygulayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Maskeyi tanımlayabilir ve açıklayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Saf ses ve konuşma odyometrisi prosedüründe ne zaman ve nasıl maske yapacağını bilir. | 11, 13, 14, 16, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı | Ön hazırlık yok |
2 | Timpanometri ve akustik refleks testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Saf ses odyometri test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Konuşma odyometrisi test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Konuşma odyometrisinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Saf ses odyometrisinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Objektif odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İletim tipi işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Sensörinöral tip işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Mikst tip işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | iletim tipi işitme kaybında odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 15 | 60 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 52 | 52 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 296 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(296/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ I | - | Güz Dönemi | 2+4 | 4 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Aysel Bengi YERLİKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı,Timpanometri ve akustik refleks testi,Saf ses odyometri test teknikleri,Konuşma odyometrisi test teknikleri,Konuşma odyometrisinde maskeleme,Saf ses odyometrisinde maskeleme,Objektif odyolojik testler,İletim tipi işitme kaybı,Sensörinöral tip işitme kaybı,Mikst tip işitme kaybı,Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımları,Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testler,iletim tipi işitme kaybında odyolojik testler,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyolojik ekipmanları kullanarak işitme kaybının tipini ve derecesini belirleyebilmesi | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Akustik immitansmetri ve akustik refleks testlerini kullanabilmesi | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Otoakustik emisyonu uygulayabilir ve yorumlayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Akustik refleks testini yorumlayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Konuşma odyometrisi testini uygulayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Konuşma odyometrisi, saf ses testi ve akustik immitansmetriyi yorumlayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
ABR testini uygulayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Maskeyi tanımlayabilir ve açıklayabilir. | 11, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Saf ses ve konuşma odyometrisi prosedüründe ne zaman ve nasıl maske yapacağını bilir. | 11, 13, 14, 16, 19, 20, 23, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı | Ön hazırlık yok |
2 | Timpanometri ve akustik refleks testi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Saf ses odyometri test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Konuşma odyometrisi test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Konuşma odyometrisinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Saf ses odyometrisinde maskeleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Objektif odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | İletim tipi işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Sensörinöral tip işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Mikst tip işitme kaybı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Sensörinöral işitme kaybı için tedavi yaklaşımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sensörinöral işitme kaybında odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | iletim tipi işitme kaybında odyolojik testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |