Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKUSTİK VE FONETİK PRENSİPLER-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSes fiziğinin prensipleri, sesin akustik yapısı, insan sesinin fizyolojik etkisi ve insan kulağı ile enstrumanlar arasındaki ölçümlerin kalibrasyon prensipleri ,konuşma ve ses tonunun akustik yapısı hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sesin Tanımı,Larenks Anatomisi I,Larenks Anatomisi II,Larenks Fizyolojisi I,Larenks Fizyolojisi II,Ses Kalitesi Bozuklukları,Rezonans Bozuklukları,Perde Bozuklukları,Şiddet Bozuklukları,Disfonili Hastaya Yaklaşım,Ses Eğitimi Egzersizleri Yaptırabilme I,Ses Eğitimi Egzersizleri Yaptırabilme II,Konuşma Eğitimi Egzersizleri I,Konuşma Eğitimi Egzersizleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Solunum anatomisi ve fizyolojisini tanımlar16, 5, 9A
Konuşma anatomisi ve fizyolojisini betimler16, 9A
Ses bozukluklarını listeler13, 16, 9A
Ses bozukluklarında tanı yöntemlerini sıralar13, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sesin TanımıÖn hazırlık yok
2Larenks Anatomisi IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Larenks Anatomisi IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Larenks Fizyolojisi IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Larenks Fizyolojisi IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Ses Kalitesi BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Rezonans BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Perde BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Şiddet BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Disfonili Hastaya YaklaşımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Ses Eğitimi Egzersizleri Yaptırabilme IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Ses Eğitimi Egzersizleri Yaptırabilme IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Konuşma Eğitimi Egzersizleri IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Konuşma Eğitimi Egzersizleri IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları.
İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021 (Sayfa 21-57) Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Editör:Mehmet Gündüz, 2015 (Sayfa 7-29) Temel Klinik Odyoloji, Editör: Bülent Gündüz, 7. baskı 2022 (Sayfa 675-702)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme6848
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer5210
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı5210
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)174
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKUSTİK VE FONETİK PRENSİPLER-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ, Öğr.Gör. Kerem ERSİN, Öğr.Gör. Caner YATMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSes fiziğinin prensipleri, sesin akustik yapısı, insan sesinin fizyolojik etkisi ve insan kulağı ile enstrumanlar arasındaki ölçümlerin kalibrasyon prensipleri ,konuşma ve ses tonunun akustik yapısı hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sesin Tanımı,Larenks Anatomisi I,Larenks Anatomisi II,Larenks Fizyolojisi I,Larenks Fizyolojisi II,Ses Kalitesi Bozuklukları,Rezonans Bozuklukları,Perde Bozuklukları,Şiddet Bozuklukları,Disfonili Hastaya Yaklaşım,Ses Eğitimi Egzersizleri Yaptırabilme I,Ses Eğitimi Egzersizleri Yaptırabilme II,Konuşma Eğitimi Egzersizleri I,Konuşma Eğitimi Egzersizleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Solunum anatomisi ve fizyolojisini tanımlar16, 5, 9A
Konuşma anatomisi ve fizyolojisini betimler16, 9A
Ses bozukluklarını listeler13, 16, 9A
Ses bozukluklarında tanı yöntemlerini sıralar13, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sesin TanımıÖn hazırlık yok
2Larenks Anatomisi IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Larenks Anatomisi IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Larenks Fizyolojisi IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Larenks Fizyolojisi IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Ses Kalitesi BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Rezonans BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Perde BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Şiddet BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Disfonili Hastaya YaklaşımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Ses Eğitimi Egzersizleri Yaptırabilme IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Ses Eğitimi Egzersizleri Yaptırabilme IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Konuşma Eğitimi Egzersizleri IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Konuşma Eğitimi Egzersizleri IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları.
İşitme Kaybının Testleri, Tanısı ve Tedavisi, Editör: Bülent Şerbetçioğlu, 2021 (Sayfa 21-57) Odyolojide Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, Editör:Mehmet Gündüz, 2015 (Sayfa 7-29) Temel Klinik Odyoloji, Editör: Bülent Gündüz, 7. baskı 2022 (Sayfa 675-702)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Odyometri ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
İşitme ve denge yakınmalı hastalarla ilgili olarak etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İşitme ve dengeyi değerlendirmek için kullanılan temel objektif ve subjektif testleri uygulayabilir.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:50