Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACİL HASTA BAKIMI II | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN, Öğr.Gör. Engin KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; sağlık bakım uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak... |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,,Hastane enfeksiyonları, epidemiyolojisi ve enfeksiyon,,Sık görülen hastane enfeksiyonları,,Tranfüzyon tekniği,,Ekstremite travmaları ve acil yaklaşım,,Çoğul travmalar ve acil yaklaşım,,Travmaya metabolik endokrin cevap,,Travmaya metabolik endokrin cevap,,Sıvı-Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri,,Asit-Baz Dengesi-Dengesizlikleri,,Epilepsi ve başağrısı,Nörolojik aciller,Çocuk istismarı,Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastane enfeksiyonlarını ve korunma yollarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Travmaları ve travmalara özgün yaklaşım tanımlar | 16, 9 | A |
Sıvı-Elektrolit Denge/Dengesizliklerini listeler. | 16, 9 | A |
GIS acilleri ve yapılması gerekenleri tanımlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Hastane enfeksiyonları, epidemiyolojisi ve enfeksiyon, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Sık görülen hastane enfeksiyonları, | Ders sunularına çalışmak |
4 | Tranfüzyon tekniği, | Ders sunularına çalışmak |
5 | Ekstremite travmaları ve acil yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
6 | Çoğul travmalar ve acil yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Travmaya metabolik endokrin cevap, | Ders sunularına çalışmak |
8 | Travmaya metabolik endokrin cevap, | Ders sunularına çalışmak |
9 | Sıvı-Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri, | Ders sunularına çalışmak |
10 | Asit-Baz Dengesi-Dengesizlikleri, | Ders sunularına çalışmak |
11 | Epilepsi ve başağrısı | Ders sunularına çalışmak |
12 | Nörolojik aciller | Ders sunularına çalışmak |
13 | Çocuk istismarı | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrenciye dersin sonunda anlatılan ders notları verilir. |
Kitap, Dergi, Web Sayfası |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 2 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACİL HASTA BAKIMI II | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN, Öğr.Gör. Engin KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye; sağlık bakım uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak... |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,,Hastane enfeksiyonları, epidemiyolojisi ve enfeksiyon,,Sık görülen hastane enfeksiyonları,,Tranfüzyon tekniği,,Ekstremite travmaları ve acil yaklaşım,,Çoğul travmalar ve acil yaklaşım,,Travmaya metabolik endokrin cevap,,Travmaya metabolik endokrin cevap,,Sıvı-Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri,,Asit-Baz Dengesi-Dengesizlikleri,,Epilepsi ve başağrısı,Nörolojik aciller,Çocuk istismarı,Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastane enfeksiyonlarını ve korunma yollarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Travmaları ve travmalara özgün yaklaşım tanımlar | 16, 9 | A |
Sıvı-Elektrolit Denge/Dengesizliklerini listeler. | 16, 9 | A |
GIS acilleri ve yapılması gerekenleri tanımlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Hastane enfeksiyonları, epidemiyolojisi ve enfeksiyon, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Sık görülen hastane enfeksiyonları, | Ders sunularına çalışmak |
4 | Tranfüzyon tekniği, | Ders sunularına çalışmak |
5 | Ekstremite travmaları ve acil yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
6 | Çoğul travmalar ve acil yaklaşım, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Travmaya metabolik endokrin cevap, | Ders sunularına çalışmak |
8 | Travmaya metabolik endokrin cevap, | Ders sunularına çalışmak |
9 | Sıvı-Elektrolit Dengesi ve Dengesizlikleri, | Ders sunularına çalışmak |
10 | Asit-Baz Dengesi-Dengesizlikleri, | Ders sunularına çalışmak |
11 | Epilepsi ve başağrısı | Ders sunularına çalışmak |
12 | Nörolojik aciller | Ders sunularına çalışmak |
13 | Çocuk istismarı | Ders sunularına çalışmak |
14 | Vaka tartışması | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Öğrenciye dersin sonunda anlatılan ders notları verilir. |
Kitap, Dergi, Web Sayfası |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |