Öğrenciler; acil hasta bakımı ilkelerini, birincil muayene, ikincil muayene, hasta öyküsü alma, kardiyovasküler aciller, solunum aciller ve nörolojik aciller konularının ilkelerini öğrenmek ve bu konularla ilgili temel uygulama becerilerini edineceklerdir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Hasta değerlendirme tekniklerini özetleyebilecektir. ,Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar. ,İkinci değerlendirme tekniklerini açıklar,Birinci ve İkinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler. ,Sistem hastalıklarını tanımlayabilecektir. ,Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar. ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. ,Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar. ,Sistem hastalıklarına acil bakımı açıklayabilecektir. ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.,Sinir sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar. ,Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hasta değerlendirme tekniklerini özetler.
16, 9
A
Kardiyovasküler acilleri tanımlar.
16, 9
A
Solunum acillerine müdahaleleri sıralar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Hasta değerlendirme tekniklerini özetleyebilecektir.
Ders sunularına çalışmak.
2
Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar.
Ders sunularına çalışmak.
3
İkinci değerlendirme tekniklerini açıklar
Ders sunularına çalışmak.
4
Birinci ve İkinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler.
Ders sunularına çalışmak.
5
Sistem hastalıklarını tanımlayabilecektir.
Ders sunularına çalışmak.
6
Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar.
Ders sunularına çalışmak.
7
Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar.
Ders sunularına çalışmak.
8
Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar.
Ders sunularına çalışmak.
9
Sistem hastalıklarına acil bakımı açıklayabilecektir.
Ders sunularına çalışmak.
10
Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.
Ders sunularına çalışmak.
11
Sinir sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.
Ders sunularına çalışmak.
12
Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.
Ders sunularına çalışmak.
Kaynak
Dahili Aciller, Uzm. Paramedik Salih Özen
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
X
7
Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
20
Genel Sınavın Başarıya Oranı
80
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
8
112
Rehberli Problem Çözme
7
2
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
2
14
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
2
28
Proje Sunumu / Seminer
1
35
35
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
14
1
14
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
287
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(287/30)
10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ACİL HASTA BAKIMI I
-
Bahar Dönemi
2+6
5
10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Büşra Nur ÖMÜR
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Engin KOÇ, Öğr.Gör. Serkan ÖZEL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrenciler; acil hasta bakımı ilkelerini, birincil muayene, ikincil muayene, hasta öyküsü alma, kardiyovasküler aciller, solunum aciller ve nörolojik aciller konularının ilkelerini öğrenmek ve bu konularla ilgili temel uygulama becerilerini edineceklerdir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Hasta değerlendirme tekniklerini özetleyebilecektir. ,Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar. ,İkinci değerlendirme tekniklerini açıklar,Birinci ve İkinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler. ,Sistem hastalıklarını tanımlayabilecektir. ,Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar. ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar. ,Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar. ,Sistem hastalıklarına acil bakımı açıklayabilecektir. ,Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.,Sinir sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar. ,Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hasta değerlendirme tekniklerini özetler.
16, 9
A
Kardiyovasküler acilleri tanımlar.
16, 9
A
Solunum acillerine müdahaleleri sıralar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Hasta değerlendirme tekniklerini özetleyebilecektir.
Ders sunularına çalışmak.
2
Birinci değerlendirme tekniklerini açıklar.
Ders sunularına çalışmak.
3
İkinci değerlendirme tekniklerini açıklar
Ders sunularına çalışmak.
4
Birinci ve İkinci değerlendirme tekniklerini yerini belirler.
Ders sunularına çalışmak.
5
Sistem hastalıklarını tanımlayabilecektir.
Ders sunularına çalışmak.
6
Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar.
Ders sunularına çalışmak.
7
Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanımlar.
Ders sunularına çalışmak.
8
Sinir sistemi hastalıklarını tanımlar.
Ders sunularına çalışmak.
9
Sistem hastalıklarına acil bakımı açıklayabilecektir.
Ders sunularına çalışmak.
10
Kardiyovasküler sistem hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.
Ders sunularına çalışmak.
11
Sinir sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.
Ders sunularına çalışmak.
12
Solunum sistemi hastalıklarına yönelik acil bakımını açıklar.
Ders sunularına çalışmak.
Kaynak
Dahili Aciller, Uzm. Paramedik Salih Özen
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
X
7
Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.