Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON II-Bahar Dönemi1+11,52
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Arzu GÜNEŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Suphi BAHADIRLI
Dersin YardımcılarıMelek Uçar Tütün
Dersin AmacıSporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri,Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi,Kondisyonel ve motorik özellik,Kondisyon çalışmaları,Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları,Yeterli ve dengeli beslenme,Yeterli ve dengeli beslenme
,Genel değerlendirme,Basketbolda antrenman planlanması
,Basketbolda kondüsyon çalışmaları,Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları,Futbolda antrenman planlanması,Futbolda kondüsyon çalışmaları,Masa tenisinde antrenman planlanması

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerine etkisini tanımlar.16, 9A
Kondisyon çalışmalarını tanımlar.16, 9A
Yeterli ve dengeli beslenmeyi kendi cümleleriyle ifade eder.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. HedefleriDers sunularına çalışmak
2Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisiDers sunularına çalışmak
3Kondisyonel ve motorik özellikDers sunularına çalışmak
4Kondisyon çalışmalarıDers sunularına çalışmak
5Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımlarıDers sunularına çalışmak
6Yeterli ve dengeli beslenmeDers sunularına çalışmak
7Yeterli ve dengeli beslenme
Ders sunularına çalışmak
8Genel değerlendirmeDers sunularına çalışmak
9Basketbolda antrenman planlanması
Ders sunularına çalışmak
10Basketbolda kondüsyon çalışmalarıDers sunularına çalışmak
11Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmalarıDers sunularına çalışmak
12Futbolda antrenman planlanmasıDers sunularına çalışmak
13Futbolda kondüsyon çalışmalarıDers sunularına çalışmak
14Masa tenisinde antrenman planlanması

Ders sunularına çalışmak
Kaynak
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir. Kitap, Dergi, Web Sayfası
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.Kitap, Dergi, Web Sayfası

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
X
7
Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BEDEN EĞİTİMİ VE KONDÜSYON II-Bahar Dönemi1+11,52
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Arzu GÜNEŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Suphi BAHADIRLI
Dersin YardımcılarıMelek Uçar Tütün
Dersin AmacıSporun insan yaşamındaki önemini kavratmak ve sporu hayatlarının bir parçası olarak benimsetmek
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. Hedefleri,Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisi,Kondisyonel ve motorik özellik,Kondisyon çalışmaları,Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları,Yeterli ve dengeli beslenme,Yeterli ve dengeli beslenme
,Genel değerlendirme,Basketbolda antrenman planlanması
,Basketbolda kondüsyon çalışmaları,Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmaları,Futbolda antrenman planlanması,Futbolda kondüsyon çalışmaları,Masa tenisinde antrenman planlanması

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerine etkisini tanımlar.16, 9A
Kondisyon çalışmalarını tanımlar.16, 9A
Yeterli ve dengeli beslenmeyi kendi cümleleriyle ifade eder.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, Giriş, Amaç ve Öğr. HedefleriDers sunularına çalışmak
2Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkisiDers sunularına çalışmak
3Kondisyonel ve motorik özellikDers sunularına çalışmak
4Kondisyon çalışmalarıDers sunularına çalışmak
5Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımlarıDers sunularına çalışmak
6Yeterli ve dengeli beslenmeDers sunularına çalışmak
7Yeterli ve dengeli beslenme
Ders sunularına çalışmak
8Genel değerlendirmeDers sunularına çalışmak
9Basketbolda antrenman planlanması
Ders sunularına çalışmak
10Basketbolda kondüsyon çalışmalarıDers sunularına çalışmak
11Basketbolda tempolu oyun ve sürat çalışmalarıDers sunularına çalışmak
12Futbolda antrenman planlanmasıDers sunularına çalışmak
13Futbolda kondüsyon çalışmalarıDers sunularına çalışmak
14Masa tenisinde antrenman planlanması

Ders sunularına çalışmak
Kaynak
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir. Kitap, Dergi, Web Sayfası
Öğrencilere dersin sonunda pawer point sunumlar verilecektir.Kitap, Dergi, Web Sayfası

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
X
3
İlkyardım prosedürlerini uygulayarak kullandığı teknik cihazların operasyonunda yer alır ve bu cihazlar ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip bunları rapor eder.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Hasta ve hasta yakınları ile sözlü, yazılı bir şekilde iletişim kurar.
X
7
Acil müdahale yaparken hasta için optimal konforu sağlar ve doğru pozisyonu gerçekleştirir.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 16/02/2024 - 11:26Son Güncelleme Tarihi: 16/02/2024 - 11:27