Bu derste fizyoterapide kullanılan yardımcı gereçlerin belirlenmesi, tanımlanması ve amaca uygun cihaz seçiminin yapılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Bu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Uygulama Teknikleri,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Uygulama teknikleri,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler.
16, 9
A
2. Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik tartışabilecektir.
16, 9
A
3. Tekerlekli sandalye çeşitlerini açıklar.
16, 9
A
4. Tekerlekli sandalye ve tiplerini tartışabilecektir.
16, 9
A
5. Tekerlekli sandalye transfer yöntemlerini özetler.
16, 9
A
6. Tekerlekli sandalye ölçülerini belirler.
16, 9
A
7. Hasta gereksinimine göre tekerlekli koltuk ihtiyacını tartışabilecektir.
16, 9
A
8. Uygun çevre koşullarını tanımlar.
16, 9
A
9. Yardımcı gereçlerin kullanım eğitimlerini gerçekleştirir.
16, 9
A
10. Yürüme yardımcılarını özetler.
16, 9
A
11. Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri ve çevre düzenlemesini ayırt edebilecektir.
16, 9
A
12. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir.
16, 9
A
13. Yardımcı gereçleri tanımlar.
16, 9
A
14. Güncel literatür hakkında bilgi sahibidir.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması
Mebis notları
2
Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi
Mebis notları
3
Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları
Mebis notları
4
Paralel bar eğitimi
Mebis notları
5
Tekerlekli sandalye ve çeşitleri
Mebis notları
6
Tekerlekli sandalye eğitimi
Mebis notları
7
Uygulama Teknikleri
Mebis notları
8
Çevre ve mimari düzenlemeler
Mebis notları
9
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı
Mebis notları
10
Robotik fizyoterapi uygulamaları
Mebis notları
11
Sanal gerçeklik
Mebis notları
12
Ortez ve protez genel yaklaşımları
Mebis notları
13
Uygulama teknikleri
Mebis notları
14
Genel tekrar ve güncel literatür
Mebis notları
Kaynak
Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998
Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER
FZT1263210
Bahar Dönemi
2+2
3
3
Ders Programı
Salı 08:00-08:45
Salı 09:00-09:45
Salı 10:00-10:45
Salı 11:00-11:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Mehmet Salih TAN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Mehmet Salih TAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste fizyoterapide kullanılan yardımcı gereçlerin belirlenmesi, tanımlanması ve amaca uygun cihaz seçiminin yapılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Bu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Uygulama Teknikleri,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Uygulama teknikleri,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler.
16, 9
A
2. Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik tartışabilecektir.
16, 9
A
3. Tekerlekli sandalye çeşitlerini açıklar.
16, 9
A
4. Tekerlekli sandalye ve tiplerini tartışabilecektir.
16, 9
A
5. Tekerlekli sandalye transfer yöntemlerini özetler.
16, 9
A
6. Tekerlekli sandalye ölçülerini belirler.
16, 9
A
7. Hasta gereksinimine göre tekerlekli koltuk ihtiyacını tartışabilecektir.
16, 9
A
8. Uygun çevre koşullarını tanımlar.
16, 9
A
9. Yardımcı gereçlerin kullanım eğitimlerini gerçekleştirir.
16, 9
A
10. Yürüme yardımcılarını özetler.
16, 9
A
11. Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri ve çevre düzenlemesini ayırt edebilecektir.
16, 9
A
12. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir.
16, 9
A
13. Yardımcı gereçleri tanımlar.
16, 9
A
14. Güncel literatür hakkında bilgi sahibidir.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması
Mebis notları
2
Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi
Mebis notları
3
Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları
Mebis notları
4
Paralel bar eğitimi
Mebis notları
5
Tekerlekli sandalye ve çeşitleri
Mebis notları
6
Tekerlekli sandalye eğitimi
Mebis notları
7
Uygulama Teknikleri
Mebis notları
8
Çevre ve mimari düzenlemeler
Mebis notları
9
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı
Mebis notları
10
Robotik fizyoterapi uygulamaları
Mebis notları
11
Sanal gerçeklik
Mebis notları
12
Ortez ve protez genel yaklaşımları
Mebis notları
13
Uygulama teknikleri
Mebis notları
14
Genel tekrar ve güncel literatür
Mebis notları
Kaynak
Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998
Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.