Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavramlar ve yaşlıya ait problemleri öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yaşlılık kavramı,Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar,Yaşam bulguları,Yaşlıda inkontinans,Yaşlının kişisel bakımı,Yaşlıda uyku,Yaşlıda hareket,Yaşlı ile iletişim,Yaşlı istismarı ve ihmali,Yaşlanma ve ölüm,Örnek vaka,Örnek vaka,Örnek vaka,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramları öğrenir.
9
A
Yaşlıda uyku, inkontinans, kişisel bakım, iletişim tekniklerini öğrenir.
16, 9
A
Yaşlı istismarı ve ihmali konusunu kavrar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yaşlılık kavramı
Mebis notes
2
Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar
1. Kaynak, sayfa 1-18
3
Yaşam bulguları
1. Kaynak, sayfa 21-42
4
Yaşlıda inkontinans
1. Kaynak, sayfa:67-80
5
Yaşlının kişisel bakımı
1. Kaynak, sayfa:81-100
6
Yaşlıda uyku
1. Kaynak, sayfa:123-135
7
Yaşlıda hareket
1. Kaynak, sayfa:137-152
8
Yaşlı ile iletişim
1. Kaynak, sayfa:153-168
9
Yaşlı istismarı ve ihmali
1. Kaynak, sayfa: 169-180
10
Yaşlanma ve ölüm
1. Kaynak, sayfa:181-197
11
Örnek vaka
Mebis notları
12
Örnek vaka
Mebis notları
13
Örnek vaka
Mebis notları
14
Genel tekrar
1. Kaynak
Kaynak
Mebis notları
Doç.Dr. Fatma Arpacı, Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri, Ankara Nobel Kitapevi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
20
40
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI II
FZT2263290
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Perşembe 12:45-13:30
Perşembe 13:30-14:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Merve MANGA
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Merve MANGA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavramlar ve yaşlıya ait problemleri öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yaşlılık kavramı,Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar,Yaşam bulguları,Yaşlıda inkontinans,Yaşlının kişisel bakımı,Yaşlıda uyku,Yaşlıda hareket,Yaşlı ile iletişim,Yaşlı istismarı ve ihmali,Yaşlanma ve ölüm,Örnek vaka,Örnek vaka,Örnek vaka,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramları öğrenir.
9
A
Yaşlıda uyku, inkontinans, kişisel bakım, iletişim tekniklerini öğrenir.
16, 9
A
Yaşlı istismarı ve ihmali konusunu kavrar.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yaşlılık kavramı
Mebis notes
2
Yaşlı bakımına ilişkin temel kavramlar
1. Kaynak, sayfa 1-18
3
Yaşam bulguları
1. Kaynak, sayfa 21-42
4
Yaşlıda inkontinans
1. Kaynak, sayfa:67-80
5
Yaşlının kişisel bakımı
1. Kaynak, sayfa:81-100
6
Yaşlıda uyku
1. Kaynak, sayfa:123-135
7
Yaşlıda hareket
1. Kaynak, sayfa:137-152
8
Yaşlı ile iletişim
1. Kaynak, sayfa:153-168
9
Yaşlı istismarı ve ihmali
1. Kaynak, sayfa: 169-180
10
Yaşlanma ve ölüm
1. Kaynak, sayfa:181-197
11
Örnek vaka
Mebis notları
12
Örnek vaka
Mebis notları
13
Örnek vaka
Mebis notları
14
Genel tekrar
1. Kaynak
Kaynak
Mebis notları
Doç.Dr. Fatma Arpacı, Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri, Ankara Nobel Kitapevi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.