Halk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Halk Sağlığı Yaklaşımı,Sağlık Yönetimi,Epidemiyoloji,Kadın Sağlığı,Cinsel Sağlık,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Çocuk ve Genç Sağlığı,Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri,Kronik Hastalıklar,Çevre Sağlığı,Beslenme,Yaşlı Sağlığı,Kazalar ve Yaralanmalar,Olağan dışı Durumlarda Sağlık; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Halk Sağlığı branşının temel ilke ve yöntemlerini özetler
16, 9
A
Toplumda öncelikli sağlık sorunlarının nasıl belirlendiğini özetler.
16, 9
A
Temel sağlık hizmetlerini açıklar.
16, 9
A
Bir toplum için önemli/öncelikli sağlık sorunlarını açıklar
16, 9
A
Bulaşıcı olan ve olmayan önemli hastalıkları tanır.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Halk Sağlığı Yaklaşımı
2
Sağlık Yönetimi
3
Epidemiyoloji
4
Kadın Sağlığı
5
Cinsel Sağlık
6
Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması
7
Çocuk ve Genç Sağlığı
8
Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri
9
Kronik Hastalıklar
10
Çevre Sağlığı
11
Beslenme
12
Yaşlı Sağlığı
13
Kazalar ve Yaralanmalar
14
Olağan dışı Durumlarda Sağlık
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı
Rahmi Dirican, Nazan Bilgel; Halk Sağlığı
Sabahat Tezcan; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
5
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
5
5
Proje Sunumu / Seminer
1
1
1
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
1
2
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
11
11
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HALK SAĞLIĞI
FZT1126500
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Salı 13:30-14:15
Salı 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Nurdan KARACA
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Nurdan KARACA
Dersin Yardımcıları
yok
Dersin Amacı
Halk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Halk Sağlığı Yaklaşımı,Sağlık Yönetimi,Epidemiyoloji,Kadın Sağlığı,Cinsel Sağlık,Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması,Çocuk ve Genç Sağlığı,Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri,Kronik Hastalıklar,Çevre Sağlığı,Beslenme,Yaşlı Sağlığı,Kazalar ve Yaralanmalar,Olağan dışı Durumlarda Sağlık; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Halk Sağlığı branşının temel ilke ve yöntemlerini özetler
16, 9
A
Toplumda öncelikli sağlık sorunlarının nasıl belirlendiğini özetler.
16, 9
A
Temel sağlık hizmetlerini açıklar.
16, 9
A
Bir toplum için önemli/öncelikli sağlık sorunlarını açıklar
16, 9
A
Bulaşıcı olan ve olmayan önemli hastalıkları tanır.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Halk Sağlığı Yaklaşımı
2
Sağlık Yönetimi
3
Epidemiyoloji
4
Kadın Sağlığı
5
Cinsel Sağlık
6
Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması
7
Çocuk ve Genç Sağlığı
8
Enfeksiyon Hastalıkları ve Bağışıklama Hizmetleri
9
Kronik Hastalıklar
10
Çevre Sağlığı
11
Beslenme
12
Yaşlı Sağlığı
13
Kazalar ve Yaralanmalar
14
Olağan dışı Durumlarda Sağlık
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı
Rahmi Dirican, Nazan Bilgel; Halk Sağlığı
Sabahat Tezcan; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.