Fizyoterapi ve rehabilitasyonda egzersiz tedavisinin amaçlarını, etkilerini ve prensiplerini, egzersizin sınıflandırılması, egzersiz programının planlanması ve uygulanmasının öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Williams-Mc Kenzie Egzersizleri,Postür Egzersizleri,Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam,Akuaterapi,Obezite ve rehabilitasyonu,Ürojinekolojide fizyolojik değişiklikler,Ortopedik Hastalıklar,Ortez ve rehabilitasyonu,Artroplasti ve Rehabilitasyonu,İnme ve rehabilitasyonu,Spinal Kord Yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Periferik Sinir Yaralanmaları,Periferik Sinir Yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Egzersize genel bakışı açıklar
8, 9
A
Farklı egzersiz türlerini tanımlar
16, 8, 9
A
Farklı hastalık durumlarında uygulanan egzersizleri tartışır
16, 8, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Williams-Mc Kenzie Egzersizleri
Mebis notları
2
Postür Egzersizleri
Mebis notları
3
Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam
Mebis notları
4
Akuaterapi
Mebis notları
5
Obezite ve rehabilitasyonu
Mebis notları
6
Ürojinekolojide fizyolojik değişiklikler
Mebis notları
7
Ortopedik Hastalıklar
Mebis notları
8
Ortez ve rehabilitasyonu
Mebis notları
9
Artroplasti ve Rehabilitasyonu
Mebis notları
10
İnme ve rehabilitasyonu
Mebis notları
11
Spinal Kord Yaralanmaları ve rehabilitasyonu
Mebis notları
12
Periferik Sinir Yaralanmaları
Mebis notları
13
Periferik Sinir Yaralanmaları ve rehabilitasyonu
Mebis notları
14
Genel Tekrar
Mebis notları
Kaynak
Otman AS, Köse N. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara Otman AS, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
REHABİLİTASYON VE EGZERSİZ II
FZT2263280
Bahar Dönemi
2+2
3
4
Ders Programı
Perşembe 07:00-07:45
Perşembe 08:00-08:45
Perşembe 09:00-09:45
Perşembe 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Mehmet Salih TAN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Mehmet Salih TAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda egzersiz tedavisinin amaçlarını, etkilerini ve prensiplerini, egzersizin sınıflandırılması, egzersiz programının planlanması ve uygulanmasının öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Williams-Mc Kenzie Egzersizleri,Postür Egzersizleri,Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam,Akuaterapi,Obezite ve rehabilitasyonu,Ürojinekolojide fizyolojik değişiklikler,Ortopedik Hastalıklar,Ortez ve rehabilitasyonu,Artroplasti ve Rehabilitasyonu,İnme ve rehabilitasyonu,Spinal Kord Yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Periferik Sinir Yaralanmaları,Periferik Sinir Yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Egzersize genel bakışı açıklar
8, 9
A
Farklı egzersiz türlerini tanımlar
16, 8, 9
A
Farklı hastalık durumlarında uygulanan egzersizleri tartışır
16, 8, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Williams-Mc Kenzie Egzersizleri
Mebis notları
2
Postür Egzersizleri
Mebis notları
3
Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam
Mebis notları
4
Akuaterapi
Mebis notları
5
Obezite ve rehabilitasyonu
Mebis notları
6
Ürojinekolojide fizyolojik değişiklikler
Mebis notları
7
Ortopedik Hastalıklar
Mebis notları
8
Ortez ve rehabilitasyonu
Mebis notları
9
Artroplasti ve Rehabilitasyonu
Mebis notları
10
İnme ve rehabilitasyonu
Mebis notları
11
Spinal Kord Yaralanmaları ve rehabilitasyonu
Mebis notları
12
Periferik Sinir Yaralanmaları
Mebis notları
13
Periferik Sinir Yaralanmaları ve rehabilitasyonu
Mebis notları
14
Genel Tekrar
Mebis notları
Kaynak
Otman AS, Köse N. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara Otman AS, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.