Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Doç.Dr. Pınar KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Elektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Düz akımların elde edilişi, İyontoforozis, Tıbbi ve cerrahi galvanizm, Modifiye galvanik akımlar, Elektrodiagnostik testler, Surge’lü akımlar, Genel Tekrar, Alçak frekanslı akımlar, Diadinamik akımlar,Enterferensiyal akımlar, Fonksiyonel elektrik stimulasyonu, Russian akımları, Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri, Uygulama teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirebilmesi
6, 9
Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi
9
İyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi
6, 9
Modifiye galvanizm, tıbbi ve cerrahi galvanizmi ayırt edebilmesi
9
Elektrodiagnostik yöntemleri tanımlayabilmesi
6, 9
Diadinamik akımları, özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi
6, 9
Orta frekanslı akımları değerlendirebilmesi
6, 9
Orta frekanslı ( enterferensiyal akım ) akımın fizyolojik etkilerini ayırt edebilmesi
9
Enterferensiyal akımda seçilen frekansa göre uygulama yöntemlerini ayırt edebilmesi
6, 9
Fonksiyonel Elektirik Stimulasyonu (FES) ve Russian Akımlarını değerlendirebilmesi
6, 9
FES kullanım parametrelerini ve uygulama prensiplerini özetleyebilmesi
Russian akımların tercih edilme nedenlerini ayırt edebilmesi
9
Elektrik şokunun nedenlerini tanımlayabilmesi
9
Elektriksel tedavi ajanlarının kullanımındaki emniyet kurallarını uygulayabilmesi
9
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Düz akımların elde edilişi
2
İyontoforozis
3
Tıbbi ve cerrahi galvanizm
4
Modifiye galvanik akımlar
5
Elektrodiagnostik testler
6
Surge’lü akımlar
7
Genel Tekrar
8
Alçak frekanslı akımlar
9
Diadinamik akımlar
10
Enterferensiyal akımlar
11
Fonksiyonel elektrik stimulasyonu
12
Russian akımları
13
Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri
14
Uygulama teknikleri
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014
2-Kanıta Dayalı Elektroterapi Yakut E., Dalkılınç , Kaya D.,Pelikan Kitabevi 2008
3-Kırdı N., Fonksiyonel Elektirik Stimilasyonu HÜ FTRYO yayınları 21- 1998M.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR I
-
Güz Dönemi
1+4
3
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Doç.Dr. Pınar KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Elektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Düz akımların elde edilişi, İyontoforozis, Tıbbi ve cerrahi galvanizm, Modifiye galvanik akımlar, Elektrodiagnostik testler, Surge’lü akımlar, Genel Tekrar, Alçak frekanslı akımlar, Diadinamik akımlar,Enterferensiyal akımlar, Fonksiyonel elektrik stimulasyonu, Russian akımları, Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri, Uygulama teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirebilmesi
6, 9
Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi
9
İyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi
6, 9
Modifiye galvanizm, tıbbi ve cerrahi galvanizmi ayırt edebilmesi
9
Elektrodiagnostik yöntemleri tanımlayabilmesi
6, 9
Diadinamik akımları, özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi
6, 9
Orta frekanslı akımları değerlendirebilmesi
6, 9
Orta frekanslı ( enterferensiyal akım ) akımın fizyolojik etkilerini ayırt edebilmesi
9
Enterferensiyal akımda seçilen frekansa göre uygulama yöntemlerini ayırt edebilmesi
6, 9
Fonksiyonel Elektirik Stimulasyonu (FES) ve Russian Akımlarını değerlendirebilmesi
6, 9
FES kullanım parametrelerini ve uygulama prensiplerini özetleyebilmesi
Russian akımların tercih edilme nedenlerini ayırt edebilmesi
9
Elektrik şokunun nedenlerini tanımlayabilmesi
9
Elektriksel tedavi ajanlarının kullanımındaki emniyet kurallarını uygulayabilmesi
9
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Düz akımların elde edilişi
2
İyontoforozis
3
Tıbbi ve cerrahi galvanizm
4
Modifiye galvanik akımlar
5
Elektrodiagnostik testler
6
Surge’lü akımlar
7
Genel Tekrar
8
Alçak frekanslı akımlar
9
Diadinamik akımlar
10
Enterferensiyal akımlar
11
Fonksiyonel elektrik stimulasyonu
12
Russian akımları
13
Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri
14
Uygulama teknikleri
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014
2-Kanıta Dayalı Elektroterapi Yakut E., Dalkılınç , Kaya D.,Pelikan Kitabevi 2008
3-Kırdı N., Fonksiyonel Elektirik Stimilasyonu HÜ FTRYO yayınları 21- 1998M.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.