Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR I-Güz Dönemi1+433
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Doç.Dr. Pınar KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıElektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Düz akımların elde edilişi, İyontoforozis, Tıbbi ve cerrahi galvanizm, Modifiye galvanik akımlar, Elektrodiagnostik testler, Surge’lü akımlar, Genel Tekrar, Alçak frekanslı akımlar, Diadinamik akımlar,Enterferensiyal akımlar, Fonksiyonel elektrik stimulasyonu, Russian akımları, Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri, Uygulama teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirebilmesi6, 9
Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi9
İyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi6, 9
Modifiye galvanizm, tıbbi ve cerrahi galvanizmi ayırt edebilmesi9
Elektrodiagnostik yöntemleri tanımlayabilmesi6, 9
Diadinamik akımları, özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi6, 9
Orta frekanslı akımları değerlendirebilmesi6, 9
Orta frekanslı ( enterferensiyal akım ) akımın fizyolojik etkilerini ayırt edebilmesi9
Enterferensiyal akımda seçilen frekansa göre uygulama yöntemlerini ayırt edebilmesi6, 9
Fonksiyonel Elektirik Stimulasyonu (FES) ve Russian Akımlarını değerlendirebilmesi6, 9
FES kullanım parametrelerini ve uygulama prensiplerini özetleyebilmesi6, 9
Russian akımların fizyolojik etkilerini aktarabimesi9
Russian akımların tercih edilme nedenlerini ayırt edebilmesi9
Elektrik şokunun nedenlerini tanımlayabilmesi9
Elektriksel tedavi ajanlarının kullanımındaki emniyet kurallarını uygulayabilmesi9
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Düz akımların elde edilişi
2 İyontoforozis
3 Tıbbi ve cerrahi galvanizm
4 Modifiye galvanik akımlar
5 Elektrodiagnostik testler
6 Surge’lü akımlar
7 Genel Tekrar
8 Alçak frekanslı akımlar
9 Diadinamik akımlar
10Enterferensiyal akımlar
11 Fonksiyonel elektrik stimulasyonu
12 Russian akımları
13 Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri
14 Uygulama teknikleri
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014 2-Kanıta Dayalı Elektroterapi Yakut E., Dalkılınç , Kaya D.,Pelikan Kitabevi 2008 3-Kırdı N., Fonksiyonel Elektirik Stimilasyonu HÜ FTRYO yayınları 21- 1998M.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTRO FİZİKSEL AJANLAR I-Güz Dönemi1+433
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Doç.Dr. Pınar KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıElektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Düz akımların elde edilişi, İyontoforozis, Tıbbi ve cerrahi galvanizm, Modifiye galvanik akımlar, Elektrodiagnostik testler, Surge’lü akımlar, Genel Tekrar, Alçak frekanslı akımlar, Diadinamik akımlar,Enterferensiyal akımlar, Fonksiyonel elektrik stimulasyonu, Russian akımları, Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri, Uygulama teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elektroterapide kullanılan düz akımların fiziksel ve fizyolojik etkilerini değerlendirebilmesi6, 9
Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi9
İyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi6, 9
Modifiye galvanizm, tıbbi ve cerrahi galvanizmi ayırt edebilmesi9
Elektrodiagnostik yöntemleri tanımlayabilmesi6, 9
Diadinamik akımları, özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi6, 9
Orta frekanslı akımları değerlendirebilmesi6, 9
Orta frekanslı ( enterferensiyal akım ) akımın fizyolojik etkilerini ayırt edebilmesi9
Enterferensiyal akımda seçilen frekansa göre uygulama yöntemlerini ayırt edebilmesi6, 9
Fonksiyonel Elektirik Stimulasyonu (FES) ve Russian Akımlarını değerlendirebilmesi6, 9
FES kullanım parametrelerini ve uygulama prensiplerini özetleyebilmesi6, 9
Russian akımların fizyolojik etkilerini aktarabimesi9
Russian akımların tercih edilme nedenlerini ayırt edebilmesi9
Elektrik şokunun nedenlerini tanımlayabilmesi9
Elektriksel tedavi ajanlarının kullanımındaki emniyet kurallarını uygulayabilmesi9
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Düz akımların elde edilişi
2 İyontoforozis
3 Tıbbi ve cerrahi galvanizm
4 Modifiye galvanik akımlar
5 Elektrodiagnostik testler
6 Surge’lü akımlar
7 Genel Tekrar
8 Alçak frekanslı akımlar
9 Diadinamik akımlar
10Enterferensiyal akımlar
11 Fonksiyonel elektrik stimulasyonu
12 Russian akımları
13 Elektroterapi uygulamalarında emniyet yöntemleri
14 Uygulama teknikleri
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014 2-Kanıta Dayalı Elektroterapi Yakut E., Dalkılınç , Kaya D.,Pelikan Kitabevi 2008 3-Kırdı N., Fonksiyonel Elektirik Stimilasyonu HÜ FTRYO yayınları 21- 1998M.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:50Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51