Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER-Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Mehmet Salih TAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste fizyoterapide kullanılan yardımcı gereçlerin belirlenmesi, tanımlanması ve amaca uygun cihaz seçiminin yapılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Uygulama Teknikleri,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Uygulama teknikleri,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler.16, 9A
2. Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik tartışabilecektir.16, 9A
3. Tekerlekli sandalye çeşitlerini açıklar.16, 9A
4. Tekerlekli sandalye ve tiplerini tartışabilecektir.16, 9A
5. Tekerlekli sandalye transfer yöntemlerini özetler.16, 9A
6. Tekerlekli sandalye ölçülerini belirler.16, 9A
7. Hasta gereksinimine göre tekerlekli koltuk ihtiyacını tartışabilecektir.16, 9A
8. Uygun çevre koşullarını tanımlar.16, 9A
9. Yardımcı gereçlerin kullanım eğitimlerini gerçekleştirir.16, 9A
10. Yürüme yardımcılarını özetler.16, 9A
11. Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri ve çevre düzenlemesini ayırt edebilecektir.16, 9A
12. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir.16, 9A
13. Yardımcı gereçleri tanımlar.16, 9A
14. Güncel literatür hakkında bilgi sahibidir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanmasıMebis notları
2Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimiMebis notları
3Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamalarıMebis notları
4Paralel bar eğitimiMebis notları
5Tekerlekli sandalye ve çeşitleriMebis notları
6Tekerlekli sandalye eğitimiMebis notları
7Uygulama TeknikleriMebis notları
8Çevre ve mimari düzenlemelerMebis notları
9Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımıMebis notları
10Robotik fizyoterapi uygulamalarıMebis notları
11Sanal gerçeklikMebis notları
12Ortez ve protez genel yaklaşımlarıMebis notları
13Uygulama teknikleriMebis notları
14Genel tekrar ve güncel literatürMebis notları
Kaynak
Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER-Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Mehmet Salih TAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste fizyoterapide kullanılan yardımcı gereçlerin belirlenmesi, tanımlanması ve amaca uygun cihaz seçiminin yapılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Uygulama Teknikleri,Çevre ve mimari düzenlemeler,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik,Ortez ve protez genel yaklaşımları,Uygulama teknikleri,Genel tekrar ve güncel literatür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler.16, 9A
2. Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik tartışabilecektir.16, 9A
3. Tekerlekli sandalye çeşitlerini açıklar.16, 9A
4. Tekerlekli sandalye ve tiplerini tartışabilecektir.16, 9A
5. Tekerlekli sandalye transfer yöntemlerini özetler.16, 9A
6. Tekerlekli sandalye ölçülerini belirler.16, 9A
7. Hasta gereksinimine göre tekerlekli koltuk ihtiyacını tartışabilecektir.16, 9A
8. Uygun çevre koşullarını tanımlar.16, 9A
9. Yardımcı gereçlerin kullanım eğitimlerini gerçekleştirir.16, 9A
10. Yürüme yardımcılarını özetler.16, 9A
11. Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan yardımcı gereçleri ve çevre düzenlemesini ayırt edebilecektir.16, 9A
12. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir.16, 9A
13. Yardımcı gereçleri tanımlar.16, 9A
14. Güncel literatür hakkında bilgi sahibidir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanmasıMebis notları
2Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimiMebis notları
3Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamalarıMebis notları
4Paralel bar eğitimiMebis notları
5Tekerlekli sandalye ve çeşitleriMebis notları
6Tekerlekli sandalye eğitimiMebis notları
7Uygulama TeknikleriMebis notları
8Çevre ve mimari düzenlemelerMebis notları
9Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımıMebis notları
10Robotik fizyoterapi uygulamalarıMebis notları
11Sanal gerçeklikMebis notları
12Ortez ve protez genel yaklaşımlarıMebis notları
13Uygulama teknikleriMebis notları
14Genel tekrar ve güncel literatürMebis notları
Kaynak
Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47