Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SPOR VE SAĞLIK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve MANGA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sümeyye TUNÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık, fiziksel aktivite ve spor kavramlarını tanımlamak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Sporun tanımı, Fiziksel aktivite, İnaktivite ve etkileri, Fiziksel uygunluk, Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri, Egzersiz çeşitleri (1), Egzersiz çeşitleri (2), Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve Ayakkabı,Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları,Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersiz,Egzersiz ve beslenme ilişkisi, Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolü,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıkla ilgili temel kavramları değerlendirebilmesi16, 9A
Sağlığın temel unsurlarını listeleyebilmesi16, 9A
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklayabilmesi16, 9A
Sağlığın temel uygulamalarını özetleyebilmesi16, 9A
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışabilmesi16, 9A
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanıyabilmesi10, 16, 9A
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlayabilmesi16, 9A
Fiziksel uygunluğun değerlendirme yöntemlerini örnekleyebilmesi16, 9A
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlayabilmesi10, 9A
Farklı ortamlarda egzersizin etkilerini tartışabilmesi10, 16, 9A
Yüksek ve alçak rakımda egzersizleri tanımlayabilmesi16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlığın tanımı ve temel sağlıkMebis notları
2Sporun tanımıMebis notları
3 Fiziksel aktiviteMebis notları
4 İnaktivite ve etkileriMebis notları
5 Fiziksel uygunlukMebis notları
6 Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileriMebis notları
7 Egzersiz çeşitleri (1)Mebis notları
8 Egzersiz çeşitleri (2)Mebis notları
9 Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve AyakkabıMebis notları
10Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonlarıMebis notları
11Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersizMebis notları
12Egzersiz ve beslenme ilişkisiMebis notları
13 Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolüMebis notları
14Genel TekrarMebis notları
Kaynak
Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı10220
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SPOR VE SAĞLIK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve MANGA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sümeyye TUNÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık, fiziksel aktivite ve spor kavramlarını tanımlamak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Sporun tanımı, Fiziksel aktivite, İnaktivite ve etkileri, Fiziksel uygunluk, Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri, Egzersiz çeşitleri (1), Egzersiz çeşitleri (2), Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve Ayakkabı,Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları,Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersiz,Egzersiz ve beslenme ilişkisi, Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolü,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıkla ilgili temel kavramları değerlendirebilmesi16, 9A
Sağlığın temel unsurlarını listeleyebilmesi16, 9A
Sağlığı etkileyen faktörleri açıklayabilmesi16, 9A
Sağlığın temel uygulamalarını özetleyebilmesi16, 9A
Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışabilmesi16, 9A
Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanıyabilmesi10, 16, 9A
Fiziksel uygunluk kavramını ve unsurlarını tanımlayabilmesi16, 9A
Fiziksel uygunluğun değerlendirme yöntemlerini örnekleyebilmesi16, 9A
Yaralanmalarda acil müdahile prensiplerini tanımlayabilmesi10, 9A
Farklı ortamlarda egzersizin etkilerini tartışabilmesi10, 16, 9A
Yüksek ve alçak rakımda egzersizleri tanımlayabilmesi16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlığın tanımı ve temel sağlıkMebis notları
2Sporun tanımıMebis notları
3 Fiziksel aktiviteMebis notları
4 İnaktivite ve etkileriMebis notları
5 Fiziksel uygunlukMebis notları
6 Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileriMebis notları
7 Egzersiz çeşitleri (1)Mebis notları
8 Egzersiz çeşitleri (2)Mebis notları
9 Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve AyakkabıMebis notları
10Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonlarıMebis notları
11Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersizMebis notları
12Egzersiz ve beslenme ilişkisiMebis notları
13 Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolüMebis notları
14Genel TekrarMebis notları
Kaynak
Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:44Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:47