Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROANATOMİ-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıElektronörofizyoloji programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı ,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi ,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları ,Mesencephalon iç yapısı ve yolları ,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık ,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar ,Yan karıncıklar, BOS dolaşımI,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlayabilir.
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlayabilecektir.
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar.
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır.
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir.
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar.
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder.
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır.
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatabilecektir.
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder.
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar.
4. Cortex cerebralisi tanımlayabilecektir.
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder.
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder.
5. Diencephalon’u tanımlayabilir.
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır.
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler.
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir doku; nöron, nöroglia
2Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı
3Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi
4Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları
5Mesencephalon iç yapısı ve yolları
6Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık
7Otonom sinir sistemi
8Telencephalon, Broadman alanları
9Cortex cerebralis
10Diencephalon ve yolları
11Koku beyni, koku yolları, limbik yollar
12Yan karıncıklar, BOS dolaşımI
13Nuclei basales, ekstra piramidal sistem
Kaynak
Öğrenciye verilir.
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1400
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13131
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROANATOMİ-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıElektronörofizyoloji programı için gerekli olan merkezi ve periferik sinir sistemi hakkında bilgi ve çözümlerini gerçekleştirebilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir doku; nöron, nöroglia,Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı ,Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi ,Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları ,Mesencephalon iç yapısı ve yolları ,Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık ,Otonom sinir sistemi,Telencephalon, Broadman alanları,Cortex cerebralis,Diencephalon ve yolları,Koku beyni, koku yolları, limbik yollar ,Yan karıncıklar, BOS dolaşımI,Nuclei basales, ekstra piramidal sistem; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Medulla oblangata, pons ve mesencephalonun yapısını tanımlayabilir.
1. Merkezi ve periferik sinir sistemleri hakkında bilgi tanımlayabilecektir.
1.1 Sinir doku; nöroglia tanımlar.
1.2 Medulla oblangata ve pons’un iç yapısını anlatır.
1.3 Medulla spinalis’in yolları hakkında genel bilgi verir.
1.4 Medulla spinalis’in afferent ve efferent yollarını tanımlar.
2.1 Medulla oblangata’nın afferent ve efferent yollarını ayırt eder.
2.2 Pons’ un afferent ve efferent yollarını anlatır.
3. Cerebellum’un iç yapısı, yolları 4. karıncığı anlatabilecektir.
3.1 Otonom sinir sisteminin özelliklerini ayırt eder.
3.2 Telencephalon, Brodman alanlarını tanımlar.
4. Cortex cerebralisi tanımlayabilecektir.
4.1 Telencephalon’un substantia albasını ayırt eder.
4.2 Yan karıncık ve BOS dolaşımı ayırt eder.
5. Diencephalon’u tanımlayabilir.
5.1 Diencephalon’un yollarını anlatır.
5.2 Koku beyni, koku yolları Limbik sistemi özetler.
5.3 Nuclei basales, ekstra piramidal sistemi aktarır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir doku; nöron, nöroglia
2Medulla oblangata ve pons’un iç yapısı
3Medulla spinalis’in iç yapısı substansia grisia ve alba ve yolları hakkında genel bilgi
4Medulla oblangata ve pons’un afferent ve efferent yolları
5Mesencephalon iç yapısı ve yolları
6Cerebellum’un iç yapısı, yolları, 4 karıncık
7Otonom sinir sistemi
8Telencephalon, Broadman alanları
9Cortex cerebralis
10Diencephalon ve yolları
11Koku beyni, koku yolları, limbik yollar
12Yan karıncıklar, BOS dolaşımI
13Nuclei basales, ekstra piramidal sistem
Kaynak
Öğrenciye verilir.
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner ODTÜ Geliştirme Vakfı Baskı 1998 Klinik Nöroanatomi Richard S Snell Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroanatomi Prof Dr Fahri Dere Nobel Kitabevi Adana 2000

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az temel elektronörofizyoloji ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:56