Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STAJ I-Güz Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hanife PEKEL, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersin YardımcılarıEczacılar
Dersin AmacıEczane teknikerinin eczanedeki görev ve sorumluluklarını gözlemsel ve uygulamalı olarak öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Eczanede reçete karşılama,Eczanede reçete karşılama II, Eczanede bulunan özel defterler,Farklı reçete tipleri I,Farklı reçete tipleri II,Eczanede interaktif bilgi kaynakları,Eczanede interaktif bilgi kaynakları II,Eczacı ile doğru iletişim,Eczacı teknikerleri arasında doğru iletişim,Eczanede hasta ile doğru iletişim,Eczanede hasta ile etkili iletişim,Hasta bilgilendirme,Eczanede ilaç dışı ürünler I,Eczanede ilaç dışı ürünler II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eczane ve eczane bölümlerini açıklar16, 9D, E
1.1. Eczane doğru raf dizaynını anlatır.16, 6, 8, 9D, E
2. Reçete tiplerini ve eczanede bulunan defterleri listeler16, 8, 9D, E
3. Eczanede doğru iletişimi açıklar13, 16, 8, 9D, E
3.1. Eczacı-hasta iletişimini anlatır.11, 13, 16D, E
3.2. Doğru iletişim tekniklerini listeler.16, 6, 8D, E
4. Reçete karşılanması için gerekli basamakları anlatır16, 8, 9D, E
4.1. Medulla programını kullanmayı bilir16, 6, 8, 9D, E
5. Eczanede gerekli kontrolleri yapar16, 6, 8, 9D, E
5.1. Son kullanma tarihi yaklaşmış veya geçmiş ilaçları tespit eder16, 6, 8, 9D, E
5.2. Azalan ilaçları sipariş listesine kaydeder16, 6, 8, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Eczanede reçete karşılama
2Eczanede reçete karşılama II
3 Eczanede bulunan özel defterler
4Farklı reçete tipleri I
5Farklı reçete tipleri II
6Eczanede interaktif bilgi kaynakları
7Eczanede interaktif bilgi kaynakları II
8Eczacı ile doğru iletişim
9Eczacı teknikerleri arasında doğru iletişim
10Eczanede hasta ile doğru iletişim
11Eczanede hasta ile etkili iletişim
12Hasta bilgilendirme
13Eczanede ilaç dışı ürünler I
14Eczanede ilaç dışı ürünler II
Kaynak
Eczane ortamı, staj defteri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati4832
Rehberli Problem Çözme41248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi15050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı15050
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STAJ I-Güz Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hanife PEKEL, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersin YardımcılarıEczacılar
Dersin AmacıEczane teknikerinin eczanedeki görev ve sorumluluklarını gözlemsel ve uygulamalı olarak öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Eczanede reçete karşılama,Eczanede reçete karşılama II, Eczanede bulunan özel defterler,Farklı reçete tipleri I,Farklı reçete tipleri II,Eczanede interaktif bilgi kaynakları,Eczanede interaktif bilgi kaynakları II,Eczacı ile doğru iletişim,Eczacı teknikerleri arasında doğru iletişim,Eczanede hasta ile doğru iletişim,Eczanede hasta ile etkili iletişim,Hasta bilgilendirme,Eczanede ilaç dışı ürünler I,Eczanede ilaç dışı ürünler II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eczane ve eczane bölümlerini açıklar16, 9D, E
1.1. Eczane doğru raf dizaynını anlatır.16, 6, 8, 9D, E
2. Reçete tiplerini ve eczanede bulunan defterleri listeler16, 8, 9D, E
3. Eczanede doğru iletişimi açıklar13, 16, 8, 9D, E
3.1. Eczacı-hasta iletişimini anlatır.11, 13, 16D, E
3.2. Doğru iletişim tekniklerini listeler.16, 6, 8D, E
4. Reçete karşılanması için gerekli basamakları anlatır16, 8, 9D, E
4.1. Medulla programını kullanmayı bilir16, 6, 8, 9D, E
5. Eczanede gerekli kontrolleri yapar16, 6, 8, 9D, E
5.1. Son kullanma tarihi yaklaşmış veya geçmiş ilaçları tespit eder16, 6, 8, 9D, E
5.2. Azalan ilaçları sipariş listesine kaydeder16, 6, 8, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Eczanede reçete karşılama
2Eczanede reçete karşılama II
3 Eczanede bulunan özel defterler
4Farklı reçete tipleri I
5Farklı reçete tipleri II
6Eczanede interaktif bilgi kaynakları
7Eczanede interaktif bilgi kaynakları II
8Eczacı ile doğru iletişim
9Eczacı teknikerleri arasında doğru iletişim
10Eczanede hasta ile doğru iletişim
11Eczanede hasta ile etkili iletişim
12Hasta bilgilendirme
13Eczanede ilaç dışı ürünler I
14Eczanede ilaç dışı ürünler II
Kaynak
Eczane ortamı, staj defteri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:35