Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ECZACILIK MEVZUATI VE DEONTOLOJİSİ-Güz Dönemi1+014
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Muhammet Davut ARPA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Muhammet Davut ARPA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye’deki eczacılık mevzuatı, tabii bulunulan kanunlar, meslek etiği, iyi eczacılık uygulamaları, ilaç endüstrisi, hastane, eczane, hasta ilişkileri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Eczacılığın kökenleri,2.Eskiçağda eczacılık,3.Mezopotamya ve Mısırda eczacılık,4.Hitit ve Roma’da eczacılık,,5.Ortaçağda Avrupada eczacılık,6.İslam aleminde eczacılık,7.Türklerde eczacılık,8.Osmanlılarda eczacılık,9.Osmanlılarda ilaç ve eczaneler,10.Osmanlılarda saray eczacılığı,11.Osmanlılarda eczacılık eğitimi,12.Cumhuriyet döneminde eczacılık,13.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi,14.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eczacılıkla ilgili kanun, yönetmelik ve tüzük esaslarını açıklar.10, 16, 19, 9A
2. Kontrole Tabi ve Kırmızı Reçete Kapsamı ilaçların önemini ifade eder.10, 16, 19, 9A
3. Türk Eczacılar Birliği ve Ecza odaları Teşkilat, Çalışma Usul ve Esaslarını ifade eder.10, 16, 19, 9A
4. Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü ve Kodekslerini anlatır.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Eczacılığın kökenleri
22.Eskiçağda eczacılık
33.Mezopotamya ve Mısırda eczacılık
44.Hitit ve Roma’da eczacılık,
55.Ortaçağda Avrupada eczacılık
66.İslam aleminde eczacılık
77.Türklerde eczacılık
88.Osmanlılarda eczacılık
99.Osmanlılarda ilaç ve eczaneler
1010.Osmanlılarda saray eczacılığı
1111.Osmanlılarda eczacılık eğitimi
1212.Cumhuriyet döneminde eczacılık
1313.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi
1414.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi.
Kaynak
Öğretim üyesinin notları ve sunumları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ECZACILIK MEVZUATI VE DEONTOLOJİSİ-Güz Dönemi1+014
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Muhammet Davut ARPA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Muhammet Davut ARPA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye’deki eczacılık mevzuatı, tabii bulunulan kanunlar, meslek etiği, iyi eczacılık uygulamaları, ilaç endüstrisi, hastane, eczane, hasta ilişkileri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Eczacılığın kökenleri,2.Eskiçağda eczacılık,3.Mezopotamya ve Mısırda eczacılık,4.Hitit ve Roma’da eczacılık,,5.Ortaçağda Avrupada eczacılık,6.İslam aleminde eczacılık,7.Türklerde eczacılık,8.Osmanlılarda eczacılık,9.Osmanlılarda ilaç ve eczaneler,10.Osmanlılarda saray eczacılığı,11.Osmanlılarda eczacılık eğitimi,12.Cumhuriyet döneminde eczacılık,13.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi,14.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eczacılıkla ilgili kanun, yönetmelik ve tüzük esaslarını açıklar.10, 16, 19, 9A
2. Kontrole Tabi ve Kırmızı Reçete Kapsamı ilaçların önemini ifade eder.10, 16, 19, 9A
3. Türk Eczacılar Birliği ve Ecza odaları Teşkilat, Çalışma Usul ve Esaslarını ifade eder.10, 16, 19, 9A
4. Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü ve Kodekslerini anlatır.16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Eczacılığın kökenleri
22.Eskiçağda eczacılık
33.Mezopotamya ve Mısırda eczacılık
44.Hitit ve Roma’da eczacılık,
55.Ortaçağda Avrupada eczacılık
66.İslam aleminde eczacılık
77.Türklerde eczacılık
88.Osmanlılarda eczacılık
99.Osmanlılarda ilaç ve eczaneler
1010.Osmanlılarda saray eczacılığı
1111.Osmanlılarda eczacılık eğitimi
1212.Cumhuriyet döneminde eczacılık
1313.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi
1414.Cumhuriyet döneminde eczacılık eğitimi.
Kaynak
Öğretim üyesinin notları ve sunumları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:35