Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ HASTALIKLARI-Güz Dönemi4+046
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pelin BASIM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK
Dersin YardımcılarıAnlatım, Soru- cevap, Tartışma, Vaka sunumu
Dersin Amacıİç Hastalıkları bilgisini öğrenmek, teorik bilgi ve becerinin yanısıra problem çözme becerisinin kazanılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri ,Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri ,Solunum Sistem Hastalıkları ,Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ,Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları ,Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları ,Üro-Genital Sistem Hastalıkları ,Duyu organları- Allerjik Hastalıklar ,Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları ,Transplantasyon ve Süreci ,İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları ,Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci ,Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları ,Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkelerini, rol ve sorumluluklarını, önemini açıklar10, 13, 19, 9A
Sistem hastalıklarıyla ilgili risk faktörlerini ve risk gruplarının tanımlar10, 13, 9A
Sistem hastalıklarıyla ilgili oluşabilecek sorunları günlük yaşam aktiviteleri kapsamında belirler10, 13, 16, 19, 9A
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bütüncül bakım yaklaşımıyla hemşirelik bakımını ve eğitim gereksinimlerini açıklar10, 13, 16, 9A
Sağlıklı/hasta bireye uygulanan hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat eder10, 13, 16, 19, 9
Sistem hastalığı olan bireyin hastalığına bağlı gelişen acil durum bakımını tanımlar10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri Ders notu okuma
2Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri Ders notu okuma
3Solunum Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
4Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
5Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
6Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
7Üro-Genital Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
8Duyu organları- Allerjik Hastalıklar Ders notu okuma
9Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
10Transplantasyon ve Süreci Ders notu okuma
11İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları Ders notu okuma
12Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci Ders notu okuma
13Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları Ders notu okuma
14Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar Ders notu okuma
Kaynak
1. Eti Aslan F, Karadokovan A. (2011). Adana. Nobel Tıp Kitabevi.Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım 2. Durna Z. (2012). Kronik Hastalıklarda Bakım. İstanbul. Nobel Tıp kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Diyaliz alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ HASTALIKLARI-Güz Dönemi4+046
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pelin BASIM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK
Dersin YardımcılarıAnlatım, Soru- cevap, Tartışma, Vaka sunumu
Dersin Amacıİç Hastalıkları bilgisini öğrenmek, teorik bilgi ve becerinin yanısıra problem çözme becerisinin kazanılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri ,Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri ,Solunum Sistem Hastalıkları ,Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ,Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları ,Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları ,Üro-Genital Sistem Hastalıkları ,Duyu organları- Allerjik Hastalıklar ,Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları ,Transplantasyon ve Süreci ,İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları ,Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci ,Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları ,Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkelerini, rol ve sorumluluklarını, önemini açıklar10, 13, 19, 9A
Sistem hastalıklarıyla ilgili risk faktörlerini ve risk gruplarının tanımlar10, 13, 9A
Sistem hastalıklarıyla ilgili oluşabilecek sorunları günlük yaşam aktiviteleri kapsamında belirler10, 13, 16, 19, 9A
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bütüncül bakım yaklaşımıyla hemşirelik bakımını ve eğitim gereksinimlerini açıklar10, 13, 16, 9A
Sağlıklı/hasta bireye uygulanan hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat eder10, 13, 16, 19, 9
Sistem hastalığı olan bireyin hastalığına bağlı gelişen acil durum bakımını tanımlar10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Kavramlar ve Tanılama Yöntemleri Ders notu okuma
2Sıvı- Elektrolit, Asit-Baz Dengesizlikleri, Şok Çeşitleri Ders notu okuma
3Solunum Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
4Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
5Hematolojik Sistem ve Sindirim Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
6Beslenme- Metabolik- Endokrin Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
7Üro-Genital Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
8Duyu organları- Allerjik Hastalıklar Ders notu okuma
9Enfeksiyon Hastalıkları- İmmün Sistem Hastalıkları Ders notu okuma
10Transplantasyon ve Süreci Ders notu okuma
11İskelet- Kas sistemi- Eklem- Bağ Dokusu Hastalıkları Ders notu okuma
12Nefrolojik Hastalıklar- Yoğun Bakım Süreci Ders notu okuma
13Onkolojik Hastalıklar- Geriatri Hastalıkları Ders notu okuma
14Nörolojik Sistem Hastalıkları- Psikiyatrik Hastalıklar Ders notu okuma
Kaynak
1. Eti Aslan F, Karadokovan A. (2011). Adana. Nobel Tıp Kitabevi.Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım 2. Durna Z. (2012). Kronik Hastalıklarda Bakım. İstanbul. Nobel Tıp kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Diyaliz alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Diyaliz alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:15