Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İMPLANTÜSTÜ PROTEZLER | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve Aslı ÇEKET |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İmplant destekli sabit, protezlerin laboratuar aşamalarının yapımı |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Ölçüye implant analoglarını yerleştirmek,2. Kole bölgesine silikon esaslı malzeme uygulamak,3. Ölçüye Aaçı dökmek, ölçü analoglarını çıkarmak,4. Akrilik kaide ve mum duvar hazırlamak,5. Kayıtlara göre modelleri artikülatöre bağlamak,6. Bar modelajı yapmak,7. Döküm ve tesviye yapmak,8. Bar tutucusunu yerleştirip protezi bitirmek,9. Topuz baş bağlayıcıyı veya mıknatısı ana modele yerleştirmek,10. Tutucu veya mıknatısı yerleştirip protezi bitirmek,11. Vidalı tipte köprü yapmak,12. Simante tipte kuron yapmak,13. Ara parçalar üzerine mum alt yapı modelajı yapmak, metal alt yapı bitimi yapmak,14. Hibrid protezin bitimini yapmak; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Abutment çeşitlerini tanır. | 1, 10, 2 | A |
1.2.Oklüzal vidalı ve simante tip restorasyonların farklarını açıklar | 1, 14, 15 | A |
1.3.Yapay dişetinin implant üstü protezlerin yapımındaki önemini tartışır. | 1, 10, 3 | A |
1. İmplantüstü sabit kuron köprü restorasyonların yapım aşamalarını bağımsız olarak yönetir | 1, 10, 14 | A |
1.4. İmplantüstü protezlerin tasarımında estetik ve hijyenik kuralları tanımlar. | 1, 10, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Ölçüye implant analoglarını yerleştirmek | |
2 | 2. Kole bölgesine silikon esaslı malzeme uygulamak | |
3 | 3. Ölçüye Aaçı dökmek, ölçü analoglarını çıkarmak | |
4 | 4. Akrilik kaide ve mum duvar hazırlamak | |
5 | 5. Kayıtlara göre modelleri artikülatöre bağlamak | |
6 | 6. Bar modelajı yapmak | |
7 | 7. Döküm ve tesviye yapmak | |
8 | 8. Bar tutucusunu yerleştirip protezi bitirmek | |
9 | 9. Topuz baş bağlayıcıyı veya mıknatısı ana modele yerleştirmek | |
10 | 10. Tutucu veya mıknatısı yerleştirip protezi bitirmek | |
11 | 11. Vidalı tipte köprü yapmak | |
12 | 12. Simante tipte kuron yapmak | |
13 | 13. Ara parçalar üzerine mum alt yapı modelajı yapmak, metal alt yapı bitimi yapmak | |
14 | 14. Hibrid protezin bitimini yapmak |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |