Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEKİM TEKNİKER İLETİŞİMİ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Zeynep KARACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Diş protez teknikerleri, Ağız Diş Sağlığı Teknikerleri ile Diş Hekimleri arasındaki iletişimin ve bu iletişimi geliştirmek için yapılabileceklerin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. İletişim nedir?,2. İletişim teknikleri nelerdir?,3. Hekim ile tekniker arasında iletişim için kullanılan formlar nelerdir?,4. Sabit protez formları,5. Hareketli protez formları,6. Ortodontik aparey formları,7. Hekim tekniker iletişiminin basamakları 1,8. Hekim tekniker iletişiminin basamakları 2,9. İletişim sorunlarında karşılaşılacak sorunların yükümlülükleri.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İletişimi tanımlar. | 1, 10, 14 | A |
2. Hekim Ve Tekniker iletişimi için kullanılacak formları bilir. | 1, 10, 3 | A |
3. İletişimin yollarını ve bu iletişimde oluşacak problemlerin yükümlülüklerini bilir. | 1, 10, 15 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. İletişim nedir? | |
2 | 2. İletişim teknikleri nelerdir? | |
3 | 3. Hekim ile tekniker arasında iletişim için kullanılan formlar nelerdir? | |
4 | 4. Sabit protez formları | |
5 | 5. Hareketli protez formları | |
6 | 6. Ortodontik aparey formları | |
7 | 7. Hekim tekniker iletişiminin basamakları 1 | |
8 | 8. Hekim tekniker iletişiminin basamakları 2 | |
9 | 9. İletişim sorunlarında karşılaşılacak sorunların yükümlülükleri. |
Kaynak |
Sunumlar ders sonunda öğrencilere verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |