Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASSAS TUTUCULAR | 1+0 | 1 | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İpek ÇIKLAÇİFCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketli bölümlü protezlerde kullanılan sürgü, ball, bar, teleskop ve magnet hassas tutucuların yapım yöntem ve tekniklerini tartışabilir |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hassas tutucuların sınıflandırılması,2. Kuron içi hassas tutucular,3. Kuron içi hassas tutucuların döküm işlemleri,4. Kuron dışı hassas tutucular,5. Ball tutucular,6. Locator tutucular,7. Bar tutucular I,8. Bar tutucular II,9. Teleskobik tutucular (çift kuron tekniği),10. Primer kuronların yapımı,11. Primer kuronların freze işlemleri,12. Sekonder kuronların ve iskelet alt yapının yapımı,13. Manyetik tutucular I,14. Manyetik tutucular II; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bölümlü protezde kullanılabilecek hassas tutucuların tipine karar verebilir | 1, 10, 15 | A |
1.1. Gelen ölçüye göre hekim tarafından önerilen hassas tutucuların uygun olup olmadığını yorumlar | 1, 10, 6 | A |
1.2. Mevcut dişlerin durumuna göre gerekli hassa tutucuyu planlayabilir ve uygulayabilir | 1, 10, 4 | A |
2. Hassas tutucunun en doğru şekilde yapılması için gerekenleri yorumlar | 1, 10, 15 | A |
2.1. Hekimle iletişim halinde ve hastanın istekleri doğrultusunda hareketli protezin klinik uygulamaları için gerekli hassas tutucu tipini tanımlar | 1, 15, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 15: Problem Çözme, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.Hassas tutucuların sınıflandırılması | |
2 | 2. Kuron içi hassas tutucular | |
3 | 3. Kuron içi hassas tutucuların döküm işlemleri | |
4 | 4. Kuron dışı hassas tutucular | |
5 | 5. Ball tutucular | |
6 | 6. Locator tutucular | |
7 | 7. Bar tutucular I | |
8 | 8. Bar tutucular II | |
9 | 9. Teleskobik tutucular (çift kuron tekniği) | |
10 | 10. Primer kuronların yapımı | |
11 | 11. Primer kuronların freze işlemleri | |
12 | 12. Sekonder kuronların ve iskelet alt yapının yapımı | |
13 | 13. Manyetik tutucular I | |
14 | 14. Manyetik tutucular II |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
1. Hassas bağlantılar. Gareth Jenkins 2. Removable partial dentures. George Graber 3. Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. İlgili alet ve malzemeleri kullanarak çeşitli diş implantları, protezler ve modeller yapar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |