Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, ders tanıtımı ve giriş,Oyunun tanımı ,Oyunun tarihçesi ,Türkiye’de oyun kültürü ,Oyunla ilgili kuramlar ,Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri ,Dijital oyunlar ,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları ,Gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme/önerme ,Oyuncak güvenliği ve oyun materyalleri ,Oyun ve oyuncak tercihlerinde toplumsal cinsiyet eşitliği ,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu ,Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 1,Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar.
16, 9
A
Oyun sınıflamalarını listeler.
16, 9
A
Oyuncak ve oyun materyallerini kullanır.
16, 9
A
Oyunun ve oyun materyallerinin çocuğun gelişimi üzerini etkisini açıklar.
14, 16, 9
A
Çocuğun gelişimini destekleyici oyun ve oyun materyalleri seçer, oluştur ve uygular.
14, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, ders tanıtımı ve giriş
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Oyunun tanımı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Oyunun tarihçesi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Türkiye’de oyun kültürü
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Oyunla ilgili kuramlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Dijital oyunlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme/önerme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Oyuncak güvenliği ve oyun materyalleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Oyun ve oyuncak tercihlerinde toplumsal cinsiyet eşitliği
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Pehlivan, H., (2012) Oyun ve Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara
Ormanlıoğlı Uluğ, M., (1997) Niçin Oyun?, Göçebe Yayınları, İstanbul
Özdoğan, B., (1997) Çocuk ve Oyun,Ertem Basım Yayın Dağıtım, Ankara
Aksoy, A., (2014), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
1
2
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
15
15
Proje Sunumu / Seminer
1
1
1
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
14
1
14
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
27
27
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
37
37
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇOCUK VE OYUN
ÇCG2143090
Güz Dönemi
3+0
3
6
Ders Programı
Çarşamba 12:45-13:30
Çarşamba 13:30-14:15
Çarşamba 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Hilal MERCAN AKÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, ders tanıtımı ve giriş,Oyunun tanımı ,Oyunun tarihçesi ,Türkiye’de oyun kültürü ,Oyunla ilgili kuramlar ,Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri ,Dijital oyunlar ,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları ,Gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme/önerme ,Oyuncak güvenliği ve oyun materyalleri ,Oyun ve oyuncak tercihlerinde toplumsal cinsiyet eşitliği ,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu ,Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 1,Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar.
16, 9
A
Oyun sınıflamalarını listeler.
16, 9
A
Oyuncak ve oyun materyallerini kullanır.
16, 9
A
Oyunun ve oyun materyallerinin çocuğun gelişimi üzerini etkisini açıklar.
14, 16, 9
A
Çocuğun gelişimini destekleyici oyun ve oyun materyalleri seçer, oluştur ve uygular.
14, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, ders tanıtımı ve giriş
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Oyunun tanımı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Oyunun tarihçesi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Türkiye’de oyun kültürü
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Oyunla ilgili kuramlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Dijital oyunlar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Gelişim alanlarını destekleyici oyun geliştirme/önerme
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Oyuncak güvenliği ve oyun materyalleri
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Oyun ve oyuncak tercihlerinde toplumsal cinsiyet eşitliği
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Oyun alanı düzenlemeye yönelik öneri geliştirme 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Pehlivan, H., (2012) Oyun ve Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara
Ormanlıoğlı Uluğ, M., (1997) Niçin Oyun?, Göçebe Yayınları, İstanbul
Özdoğan, B., (1997) Çocuk ve Oyun,Ertem Basım Yayın Dağıtım, Ankara
Aksoy, A., (2014), Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 3, Hedef Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen