Öğrencilerin çocuk hakları hakkında bilgilendirilmesi ve çocuğun haklarını korumaya yönelik mesleki beceri edinmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 1,Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 2,Aile ve çocuk refahı, Çocuk ihmali, Çocuk istismarı,Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler,Korunma ihtiyacı olan çocukların hakları ve korunması, Özel gereksinimli çocukların hakları ve korunması,Çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama, Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 1,Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 2, Proje sunumu 1, Proje sunumu 2,Proje sunumu 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çocuk hakları ve yasalarla ilgili temel düzenlemeleri tanır.
14, 16, 9
A
Aile ve çocuk refahını engelleyen sorunları tanır.
14, 16, 9
A
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemleri tanır.
14, 16, 9
Korunma ihtiyacı olan çocukların haklarını korumaya yönelik tutumları saptar.
14, 16, 9
Özel gereksinimli çocukların haklarını bilir.
14, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Aile ve çocuk refahı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Çocuk ihmali
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Çocuk istismarı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Korunma ihtiyacı olan çocukların hakları ve korunması
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Özel gereksinimli çocukların hakları ve korunması
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Proje sunumu 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Proje sunumu 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Proje sunumu 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
UNICEF. (1999). Dünya Çocuklarının Durumu.
B.M. (1990). Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, New York.
Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Ankara: Tekışık Veb Ofset Tesisleri.
Kozcu, Ş. (1990).Çocuk İstismarı ve İhmali, Aile Yazıları
Kars, Ö. (1996). Çocuk İstismarı: Nedenleri ve Sonuçları, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
1
4
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA
ÇCG2243260
Bahar Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin çocuk hakları hakkında bilgilendirilmesi ve çocuğun haklarını korumaya yönelik mesleki beceri edinmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 1,Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 2,Aile ve çocuk refahı, Çocuk ihmali, Çocuk istismarı,Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler,Korunma ihtiyacı olan çocukların hakları ve korunması, Özel gereksinimli çocukların hakları ve korunması,Çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama, Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 1,Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 2, Proje sunumu 1, Proje sunumu 2,Proje sunumu 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Çocuk hakları ve yasalarla ilgili temel düzenlemeleri tanır.
14, 16, 9
A
Aile ve çocuk refahını engelleyen sorunları tanır.
14, 16, 9
A
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlemleri tanır.
14, 16, 9
Korunma ihtiyacı olan çocukların haklarını korumaya yönelik tutumları saptar.
14, 16, 9
Özel gereksinimli çocukların haklarını bilir.
14, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Aile ve çocuk refahı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Çocuk ihmali
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Çocuk istismarı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Korunma ihtiyacı olan çocukların hakları ve korunması
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Özel gereksinimli çocukların hakları ve korunması
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Çocuk hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Çocuk haklarını korumaya yönelik proje oluşturma 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Proje sunumu 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Proje sunumu 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Proje sunumu 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
UNICEF. (1999). Dünya Çocuklarının Durumu.
B.M. (1990). Çocukların Yaşatılmaları, Korunmaları ve Geliştirilmelerine İlişkin Dünya Bildirgesi ve Dünya Bildirgesinin Uygulanması İçin Faaliyet Planı, New York.
Aral, N. (1997). Fiziksel İstismar ve Çocuk, Ankara: Tekışık Veb Ofset Tesisleri.
Kozcu, Ş. (1990).Çocuk İstismarı ve İhmali, Aile Yazıları
Kars, Ö. (1996). Çocuk İstismarı: Nedenleri ve Sonuçları, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
İnsan Hakları El Kitabı, s. 446 (ÇHS, Uygulama El Kitabı. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen