Öğrencilerin ailelerle çalışma becerisinin artırılmasını ve ailelerin nasıl destekleyeceğini anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ailenin tanımı, temel kavramlar 1,Aile ile ilgili temel kavramlar 2,Aile eğitiminin önemi ve amacı,Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1, Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2,Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalar,Aile eğitimi programının değerlendirilmesi,Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller,Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalar,Yetişkin psikolojisi ,Öğrenci sunumları 1,Öğrenci sunumları 2,Öğrenci sunumları 3,Öğrenci sunumları 4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Aile yapılarını tanır.
10, 16, 9
A, E
Anne-baba çocuk ilişkisini yorumlar.
10, 16, 9
A, E
anne-baba çocuk ilişkilerinde oluşan problemleri tanır.
10, 16, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ailenin tanımı, temel kavramlar 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Aile ile ilgili temel kavramlar 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Aile eğitiminin önemi ve amacı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Aile eğitimi programının değerlendirilmesi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Yetişkin psikolojisi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Öğrenci sunumları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Öğrenci sunumları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Öğrenci sunumları 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Öğrenci sunumları 4
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notlarıSan Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları.
Berk, L. E., Dönmez, A., Onur, B. (2013). Çocuk gelişimi. İmge Kitabevi.
Turan F., Yükselen A., (2014). Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1. Hedef Yayıncılık ve Mühendislik
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen
mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
2
1
2
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
1
5
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
5
1
5
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
75
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(75/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AİLE EĞİTİMİ
ÇCG1143020
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Perşembe 15:30-16:15
Perşembe 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Elif KOYUNOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin ailelerle çalışma becerisinin artırılmasını ve ailelerin nasıl destekleyeceğini anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ailenin tanımı, temel kavramlar 1,Aile ile ilgili temel kavramlar 2,Aile eğitiminin önemi ve amacı,Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1, Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2,Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalar,Aile eğitimi programının değerlendirilmesi,Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller,Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalar,Yetişkin psikolojisi ,Öğrenci sunumları 1,Öğrenci sunumları 2,Öğrenci sunumları 3,Öğrenci sunumları 4; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Aile yapılarını tanır.
10, 16, 9
A, E
Anne-baba çocuk ilişkisini yorumlar.
10, 16, 9
A, E
anne-baba çocuk ilişkilerinde oluşan problemleri tanır.
10, 16, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ailenin tanımı, temel kavramlar 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
2
Aile ile ilgili temel kavramlar 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
3
Aile eğitiminin önemi ve amacı
Ön hazırlık gerekmemektedir.
4
Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
5
Türkiye'de ve çeşitli ülkelerde yapılan aile eğitim programları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
6
Aile eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek noktalar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
7
Aile eğitimi programının değerlendirilmesi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
8
Aile eğitiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyaller
Ön hazırlık gerekmemektedir.
9
Aile görüşmeleri ve dikkat edilecek noktalar
Ön hazırlık gerekmemektedir.
10
Yetişkin psikolojisi
Ön hazırlık gerekmemektedir.
11
Öğrenci sunumları 1
Ön hazırlık gerekmemektedir.
12
Öğrenci sunumları 2
Ön hazırlık gerekmemektedir.
13
Öğrenci sunumları 3
Ön hazırlık gerekmemektedir.
14
Öğrenci sunumları 4
Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Powerpoint ders notlarıSan Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları.
Berk, L. E., Dönmez, A., Onur, B. (2013). Çocuk gelişimi. İmge Kitabevi.
Turan F., Yükselen A., (2014). Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 1. Hedef Yayıncılık ve Mühendislik
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
X
7
alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen