Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | ÇCG1143010 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Pazar 08:00-08:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aygül GÖKMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okul öncesi eğitim programlarının geliştirilme sürecini öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okul Öncesi Eğitiminin Amaçları ve Temel İlkeleri,Okul Öncesi Dönemin Önemi,Okul Öncesi Eğitimi Programının Tanıtımı,Gelişim Özellikleri, Kazanımlar ve Göstergeleri, Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme Merkezleri,Etkinlik Çeşitleri ve Açıklamaları, Aylık Eğitim ve Günlük Eğitim Planı,Okul Öncesi Eğitiminin Değerlendirilmesi,Örnek Etkinlik Hazırlama,Bütünleştirilmiş Örnek Etkinlik Hazırlama,Yarım Günlük Eğitim Akışı Hazırlama,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 1,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 2,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul öncesi eğitimin önemini ve gerekliliğini açıklar. | 16, 9 | A |
Okul öncesindeki öğrenme merkezlerini tanır. | 16, 9 | A |
Okul öncesi çocuklarının yaş ve gelişim seviyelerine uygun etkinlik hazırlar | 14, 16, 9 | A |
Aylık ve günlük planı açıklar. | 5, 6, 9 | A |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır | 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul Öncesi Eğitiminin Amaçları ve Temel İlkeleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Okul Öncesi Dönemin Önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Okul Öncesi Eğitimi Programının Tanıtımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Gelişim Özellikleri, Kazanımlar ve Göstergeleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme Merkezleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Etkinlik Çeşitleri ve Açıklamaları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Aylık Eğitim ve Günlük Eğitim Planı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Okul Öncesi Eğitiminin Değerlendirilmesi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Örnek Etkinlik Hazırlama | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Bütünleştirilmiş Örnek Etkinlik Hazırlama | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Yarım Günlük Eğitim Akışı Hazırlama | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
1)Kandır, A., Özbey. S., İnal, G. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Kuramsal Temeller. Morpa Yayınları 2)Kandır, A. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Program. Morpa Yayınları 3)Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) 4)Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Etkinlik Kitabı (2013) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | ÇCG1143010 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Pazar 08:00-08:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aygül GÖKMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okul öncesi eğitim programlarının geliştirilme sürecini öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okul Öncesi Eğitiminin Amaçları ve Temel İlkeleri,Okul Öncesi Dönemin Önemi,Okul Öncesi Eğitimi Programının Tanıtımı,Gelişim Özellikleri, Kazanımlar ve Göstergeleri, Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme Merkezleri,Etkinlik Çeşitleri ve Açıklamaları, Aylık Eğitim ve Günlük Eğitim Planı,Okul Öncesi Eğitiminin Değerlendirilmesi,Örnek Etkinlik Hazırlama,Bütünleştirilmiş Örnek Etkinlik Hazırlama,Yarım Günlük Eğitim Akışı Hazırlama,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 1,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 2,Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 3; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul öncesi eğitimin önemini ve gerekliliğini açıklar. | 16, 9 | A |
Okul öncesindeki öğrenme merkezlerini tanır. | 16, 9 | A |
Okul öncesi çocuklarının yaş ve gelişim seviyelerine uygun etkinlik hazırlar | 14, 16, 9 | A |
Aylık ve günlük planı açıklar. | 5, 6, 9 | A |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır | 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul Öncesi Eğitiminin Amaçları ve Temel İlkeleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Okul Öncesi Dönemin Önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Okul Öncesi Eğitimi Programının Tanıtımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Gelişim Özellikleri, Kazanımlar ve Göstergeleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Okul Öncesi Eğitimi Ortamı ve Öğrenme Merkezleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Etkinlik Çeşitleri ve Açıklamaları | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Aylık Eğitim ve Günlük Eğitim Planı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Okul Öncesi Eğitiminin Değerlendirilmesi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Örnek Etkinlik Hazırlama | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Bütünleştirilmiş Örnek Etkinlik Hazırlama | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Yarım Günlük Eğitim Akışı Hazırlama | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Tam Günlük Eğitim Akışı Hazırlama 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
1)Kandır, A., Özbey. S., İnal, G. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Kuramsal Temeller. Morpa Yayınları 2)Kandır, A. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Program. Morpa Yayınları 3)Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) 4)Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Etkinlik Kitabı (2013) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |