Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKTA FEN, MATEMATİK VE TEKNOLOJİ | ÇCG1277860 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aygül GÖKMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersle fen ve teknoloji olaylarının çocuklara somutlaştırılarak anlatılması ve çocuklara basit matematik işlemlerinin, kavram öğreniminin kazandırılma yöntemleri aktarılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi,Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.,Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri,Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 1,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 2,Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri,Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri,Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri,Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 1,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 2,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 1,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuklarda öğrenme deneyimlerinin kazanılması tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
Fen, Matematik ve Teknoloji eğitiminin amacını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Fen etkinlikleri içerisinde yer alabilecek çalışmaları belirler. | 10, 16, 9 | A, E |
Fen, matematik ve teknoloji etkinliklerini uygular. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Prof. Dr. Berrin Akman, Doç. Dr. Tülin Güler ve Doç. Dr. Gülden Uyanık Balat (Editörler) “Okul Öncesi Eğitimde Fen Eğitimi”. PEGEM Akademi Yayınları, Ankara. 2. Prof. Dr. Gelengül Haktanır. “Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi“ İçinde: ”Çevre Eğitimi” Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara. s: 11-34. 3. Prof. Dr. Yaşare Aktaş Arnas (Editör). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. KÖK Yayıncılık. 4. Prof. Dr. Yıldız Güven. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünce ve Matematik. YA-PA Yayınları. 5. Gözlem Defteri. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları. 6. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları (0-8 yaş). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | ||||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | ||||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | ||||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKTA FEN, MATEMATİK VE TEKNOLOJİ | ÇCG1277860 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aygül GÖKMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersle fen ve teknoloji olaylarının çocuklara somutlaştırılarak anlatılması ve çocuklara basit matematik işlemlerinin, kavram öğreniminin kazandırılma yöntemleri aktarılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi,Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir.,Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri,Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 1,Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 2,Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri,Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri,Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri,Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 1,Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 2,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 1,Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuklarda öğrenme deneyimlerinin kazanılması tanır. | 10, 16, 9 | A, E |
Fen, Matematik ve Teknoloji eğitiminin amacını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Fen etkinlikleri içerisinde yer alabilecek çalışmaları belirler. | 10, 16, 9 | A, E |
Fen, matematik ve teknoloji etkinliklerini uygular. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Okul öncesi eğitimde fen programları hakkında bilgi sahibidir. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Prof. Dr. Berrin Akman, Doç. Dr. Tülin Güler ve Doç. Dr. Gülden Uyanık Balat (Editörler) “Okul Öncesi Eğitimde Fen Eğitimi”. PEGEM Akademi Yayınları, Ankara. 2. Prof. Dr. Gelengül Haktanır. “Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi“ İçinde: ”Çevre Eğitimi” Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara. s: 11-34. 3. Prof. Dr. Yaşare Aktaş Arnas (Editör). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. KÖK Yayıncılık. 4. Prof. Dr. Yıldız Güven. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünce ve Matematik. YA-PA Yayınları. 5. Gözlem Defteri. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları. 6. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları (0-8 yaş). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | ||||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | ||||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | ||||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |