Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE SPOR | ÇCG1143030 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet Salih TAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul öncesi çocuklarda spor, hareket eğitiminin belirlenmesi, uygulama ve teknik yöntemlerin ve oluşabilecek problemlerin çözümlerini tartışmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sporla ilgili kavramlar,Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemi,Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.),Spor / Hareket eğitimi ve güvenlik,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programı, Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleri,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastik, Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizm,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dans, Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 1,Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 2,Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 3,Hareket eğitiminde değerlendirme 1,Hareket eğitiminde değerlendirme 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul öncesi çocuklarda hareket, fiziksel aktivite, spor ve jimnastik kavramlarını tanımlar | 9 | A |
Okul öncesi çocuklarda hareket eğitimi ve güvenlik önlemlerini açıklar. | 14, 16, 9 | A |
Okul öncesi dönemde hareket eğitim yöntemlerini aktarır. | 14, 9 | A |
Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde çocuğun seviyesinin değerlendirilmesini tanımlar | 14, 16, 9 | A |
Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde alınması gereken önlemleri aktarır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sporla ilgili kavramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Spor / Hareket eğitimi ve güvenlik | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastik | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizm | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dans | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Hareket eğitiminde değerlendirme 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Hareket eğitiminde değerlendirme 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
1. Prof.Dr. Gül Baltacı, T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanlığı Yayın No: 730, Çocuk ve Spor, Ankara, 2008 2. T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, OkulÖncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE SPOR | ÇCG1143030 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mehmet Salih TAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul öncesi çocuklarda spor, hareket eğitiminin belirlenmesi, uygulama ve teknik yöntemlerin ve oluşabilecek problemlerin çözümlerini tartışmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sporla ilgili kavramlar,Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemi,Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.),Spor / Hareket eğitimi ve güvenlik,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programı, Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleri,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastik, Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizm,Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dans, Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 1,Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 2,Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 3,Hareket eğitiminde değerlendirme 1,Hareket eğitiminde değerlendirme 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul öncesi çocuklarda hareket, fiziksel aktivite, spor ve jimnastik kavramlarını tanımlar | 9 | A |
Okul öncesi çocuklarda hareket eğitimi ve güvenlik önlemlerini açıklar. | 14, 16, 9 | A |
Okul öncesi dönemde hareket eğitim yöntemlerini aktarır. | 14, 9 | A |
Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde çocuğun seviyesinin değerlendirilmesini tanımlar | 14, 16, 9 | A |
Okul öncesi çocuklarda spor eğitiminde alınması gereken önlemleri aktarır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sporla ilgili kavramlar | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Spor / Hareket eğitimi ile ilgili kavramlar ve önemi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Hareket eğitimine hazırlık (giyim, materyal, ortam vs.) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Spor / Hareket eğitimi ve güvenlik | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Okul öncesi dönemde hareket eğitimi programı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Okul öncesi dönemde hareket eğitimi öğretim yöntemleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, cimnastik | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, atletizm | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Okul öncesi dönemde hareket eğitimi, ritim ve dans | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Spor / Hareket eğitimi uygulama örnekleri 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Hareket eğitiminde değerlendirme 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Hareket eğitiminde değerlendirme 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
1. Prof.Dr. Gül Baltacı, T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanlığı Yayın No: 730, Çocuk ve Spor, Ankara, 2008 2. T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, OkulÖncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |