Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİM GÖZLEM ÇALIŞMASI | ÇCG2143110 | Güz Dönemi | 0+3 | 1,5 | 6 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Merve Nur AKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel eğitim kurumlarında çocukların genel özelliklerini tanıma, programı tanıma ve izleme konularında gözlem yapma. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Özel Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özelliklerini Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarında İdari Yapıyı Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarında Sınıf Ortamını Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 1,Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 2,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 1,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 2 ,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 3,Özel Gereksinimli Bireylerin Tanı Düzeylerini Gözlemleme ,Ailenin Özel Eğitim Sürecine Katılımını Gözlemleme,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 1,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 2 ,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 3 ,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel eğitim kurumlarını tanır. | 16, 9 | A |
Farklı gelişen bireylerin özelliklerini belirler. | 14, 16, 9 | A |
Özel eğitim kurumlarındaki değerlendirme ve izleme envanterleri tanır. | 14, 16, 9 | A |
Farklı gelişen bireylerin ihtiyaçlarına yönelik gelişimsel etkinlik ve materyal uygular. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özelliklerini Gözlemleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Özel Eğitim Kurumlarında İdari Yapıyı Gözlemleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Özel Eğitim Kurumlarında Sınıf Ortamını Gözlemleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Özel Gereksinimli Bireylerin Tanı Düzeylerini Gözlemleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Ailenin Özel Eğitim Sürecine Katılımını Gözlemleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Döküman paylaşımı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | ||||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | ||||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 37 | 37 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZEL EĞİTİM GÖZLEM ÇALIŞMASI | ÇCG2143110 | Güz Dönemi | 0+3 | 1,5 | 6 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Merve Nur AKOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel eğitim kurumlarında çocukların genel özelliklerini tanıma, programı tanıma ve izleme konularında gözlem yapma. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Özel Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özelliklerini Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarında İdari Yapıyı Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarında Sınıf Ortamını Gözlemleme,Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 1,Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 2,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 1,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 2 ,Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 3,Özel Gereksinimli Bireylerin Tanı Düzeylerini Gözlemleme ,Ailenin Özel Eğitim Sürecine Katılımını Gözlemleme,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 1,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 2 ,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 3 ,Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Özel eğitim kurumlarını tanır. | 16, 9 | A |
Farklı gelişen bireylerin özelliklerini belirler. | 14, 16, 9 | A |
Özel eğitim kurumlarındaki değerlendirme ve izleme envanterleri tanır. | 14, 16, 9 | A |
Farklı gelişen bireylerin ihtiyaçlarına yönelik gelişimsel etkinlik ve materyal uygular. | 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özelliklerini Gözlemleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Özel Eğitim Kurumlarında İdari Yapıyı Gözlemleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Özel Eğitim Kurumlarında Sınıf Ortamını Gözlemleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Özel Eğitim Kurumlarındaki Eğitim Programlarını Gözlemleme 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Özel Gereksinimli Bireylerin Gelişim Özelliklerini Gözlemleme 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Özel Gereksinimli Bireylerin Tanı Düzeylerini Gözlemleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Ailenin Özel Eğitim Sürecine Katılımını Gözlemleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Özel Eğitimde Uygulamaya Katılma 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Döküman paylaşımı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | ||||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | ||||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |