Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA II | ÇCG2177880 | Güz Dönemi | 0+6 | 3 | 10 |
Ders Programı | Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Arş.Gör. İrem ÖZKALE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okul öncesi eğitim kurumlarında günlük plan hazırlama ve günlük plan uygulayabilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlem 1,Gözlem 2,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 2,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 3,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 4,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 5,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 6,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 7,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 8,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 9,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 10,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 11,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 12; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul öncesinde çalışan diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | 14, 16, 9 | A |
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimlerini destekleyici nitelikte yaratıcı bütünleştirilmiş etkinlikler planlar. | 14, 9 | A |
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimlerini destekleyici nitelikte yaratıcı etkinlikler uygular. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gözlem 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Gözlem 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1 | Etkinlik planını onaylatmak |
4 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 2 | Etkinlik planını onaylatmak |
5 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 3 | Etkinlik planını onaylatmak |
6 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 4 | Etkinlik planını onaylatmak |
7 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 5 | Etkinlik planını onaylatmak |
8 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 6 | Etkinlik planını onaylatmak |
9 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 7 | Etkinlik planını onaylatmak |
10 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 8 | Etkinlik planını onaylatmak |
11 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 9 | Etkinlik planını onaylatmak |
12 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 10 | Etkinlik planını onaylatmak |
13 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 11 | Etkinlik planını onaylatmak |
14 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 12 | Etkinlik planını onaylatmak |
Kaynak |
T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 288 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(288/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA II | ÇCG2177880 | Güz Dönemi | 0+6 | 3 | 10 |
Ders Programı | Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Arş.Gör. İrem ÖZKALE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okul öncesi eğitim kurumlarında günlük plan hazırlama ve günlük plan uygulayabilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gözlem 1,Gözlem 2,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 2,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 3,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 4,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 5,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 6,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 7,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 8,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 9,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 10,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 11,Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 12; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul öncesinde çalışan diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | 14, 16, 9 | A |
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimlerini destekleyici nitelikte yaratıcı bütünleştirilmiş etkinlikler planlar. | 14, 9 | A |
Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimlerini destekleyici nitelikte yaratıcı etkinlikler uygular. | 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gözlem 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Gözlem 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 1 | Etkinlik planını onaylatmak |
4 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 2 | Etkinlik planını onaylatmak |
5 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 3 | Etkinlik planını onaylatmak |
6 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 4 | Etkinlik planını onaylatmak |
7 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 5 | Etkinlik planını onaylatmak |
8 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 6 | Etkinlik planını onaylatmak |
9 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 7 | Etkinlik planını onaylatmak |
10 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 8 | Etkinlik planını onaylatmak |
11 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 9 | Etkinlik planını onaylatmak |
12 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 10 | Etkinlik planını onaylatmak |
13 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 11 | Etkinlik planını onaylatmak |
14 | Bütünleştirilmiş etkinlik planlama ve uygulama 12 | Etkinlik planını onaylatmak |
Kaynak |
T.C. Millî Eğitim Bakanliği Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programi - Etkinlik Kitabı, Ankara, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | X | |||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | X | |||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |