Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK EDEBİYATI | ÇCG2177890 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aygül GÖKMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere iyi çocuk kitabı özelliklerinin ve kitabın öneminin öğretilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleri,Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı ,Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleri,Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri ,Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi ,Çocukların gelişimine uygun kitap okuma,Öykü, Masal ve hikayeler,Tekerleme, bilmece ve şiirler,Çocuk edebiyatında özel konular,Hikaye anlatma teknikleri ,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 1,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 2,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 3,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk edebiyatı türlerini açıklar. | ||
Yaş gruplarına ve gelişim özelliklerine uygun kitapları kullanır. | ||
Çocuk kitaplarında bulunması gereken nitelikleri tanır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Çocukların gelişimine uygun kitap okuma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Öykü, Masal ve hikayeler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Tekerleme, bilmece ve şiirler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Çocuk edebiyatında özel konular | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Hikaye anlatma teknikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Şirin, M. (1998). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları. Güleç, H., Geçgel, H. (2006). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık. Sever, S. (2010). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | ||||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | ||||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(115/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK EDEBİYATI | ÇCG2177890 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Medine Pervin GÖKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Aygül GÖKMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere iyi çocuk kitabı özelliklerinin ve kitabın öneminin öğretilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleri,Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı ,Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleri,Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri ,Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi ,Çocukların gelişimine uygun kitap okuma,Öykü, Masal ve hikayeler,Tekerleme, bilmece ve şiirler,Çocuk edebiyatında özel konular,Hikaye anlatma teknikleri ,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 1,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 2,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 3,Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk edebiyatı türlerini açıklar. | ||
Yaş gruplarına ve gelişim özelliklerine uygun kitapları kullanır. | ||
Çocuk kitaplarında bulunması gereken nitelikleri tanır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Edebiyatı kavramı ve genel özellikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Çocuk edebiyatının çocuklara ve topluma katkısı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı özellikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı özellikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Çocukların gelişimine uygun kitap seçimi | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Çocukların gelişimine uygun kitap okuma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Öykü, Masal ve hikayeler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Tekerleme, bilmece ve şiirler | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Çocuk edebiyatında özel konular | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Hikaye anlatma teknikleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 1 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 2 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 3 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Örnek çocuk edebiyatı incelemesi 4 | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Şirin, M. (1998). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları. Güleç, H., Geçgel, H. (2006). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık. Sever, S. (2010). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. | X | |||||
7 | alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen | ||||||
8 | uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma gruplarında sorumluluk alabilen, bireysel çalışabilme becerisine sahip. | ||||||
9 | mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini geliştiren bireyler kazandırılmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |